۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۷۱۴۲۲۲

کشف یک انبار اسلحه در خانه یکی از مقامات عالی رتبه سرویس امنیت اوکراین

کشف یک انبار اسلحه در خانه یکی از مقامات عالی رتبه سرویس امنیت اوکراین
در شرایطی که مقامات اوکراینی نسبت به افزایش موارد فروش سلاح‌های غربی در این کشور هشدار داده‌اند، روزنامه تلگراف فاش کرده: کشورهای غربی تهدید کرده‌اند که اگر کی‌یف نتواند قبل از پاییز اوضاع در میدان نبرد را تغییر بدهد، حمایت خود را کاهش خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر امنیت اقتصادی اوکراین موارد مکرر فروش تسلیحات نظامی و همچنین کمک‌های انسان دوستانه ارائه شده توسط کشورهای غربی به این کشور را فاش کرده است.

وادیم ملنیک، مدیر این بخش شب گذشته در شبکه تلویزیونی اوکراین-24 این موضوع را اعلام و یادآور شد که این اداره حدود 10 پرونده قضایی در این رابطه باز کرده است، با این حال، به گفته وی، سایر سازمان‌های مجری قانون اوکراین نیز جرایم مشابهی را ثبت و در حال رسیدگی به آنها هستند.

اوایل روز گذشته گزارش شد که نیروهای اطلاعاتی روسیه یک انبار اسلحه را در خانه یکی از مقامات عالی رتبه سرویس امنیت اوکراین در یکی از مناطق تازه آزاد شده پیدا کردند.

یک کارشناس نظامی روس در این باره گفته است که موضوع سر درآوردن تسلیحات نظامی غربی عرضه شده به اوکراین در بازار سیاه، اکنون به دلیل افزایش ارسال آنها به کی‌یف، حادتر شده است. به عقیده وی، شرایط واقعاً خطرناک شده و این مشکل، قبل از همه، کشورهایی که در آنها بازار سلاح‌های غیرقانونی رواج دارد، را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بدین ترتیب، خرید سلاح با قیمت مناسب و متعاقباً استفاده از آن را برای انجام حملات تروریستی و ایجاد ناآرامی و شورش امکان پذیر خواهد بود.

سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه پیش از این هشدار داده بود که برخی از تسلیحات نظامی ارسال شده توسط غرب به اوکراین، در بازار سیاه یافت می‌شود. به گفته وی، تسلیحات غربی می‌تواند در سراسر منطقه خاورمیانه پخش شود.

دمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفته بود که برخی مقامات فاسد اوکراینی سلاح‌های غربی ارسالی به این کشور را برای منافع شخصی می‌فروشند. به گفته این دیپلمات، این تسلیحات غربی به طور فزاینده‌ای در استان ادلب سوریه دیده شده است.

ارسال نظرات