۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۱۴۴۸۲
رئیس سازمان سنجش:

دانشگاه رضوی نمونه موفق یک آزمون سالم را برگزار کرد

دانشگاه رضوی نمونه موفق یک آزمون سالم را برگزار کرد
خراسان رضوی - دکتر پورعباس با اشاره به کیفیت خوب برگزاری آزمون در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، آن را نمونه موفق یک آزمون سالم با رعایت تمام نکات کارشناسی و بهداشتی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دکتر عبدالرحیم پورعباس، معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش و آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگویی گفت: فاصله اجتماعی مناسب و کیفیت برگزاری آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی خوب بود و حدود ۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: یکی از آزمون‌های اختصاصی کشور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد، این آزمون دارای مجوز رسمی سازمان سنجش بوده که در چند نقطه کشور به طور هم زمان برگزار شده است.

رییس سازمان سنجش با اشاره به فاصله اجتماعی مناسب و کیفیت خوب برگزاری این آزمون گفت: نمونه موفق یک آزمون سالم با رعایت تمامی نکات کارشناسی و بهداشتی در دانشگاه رضوی برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه آزمون سراسری از آزمون‌های حساس کشوری بوده و تبلیغ فروش صندلی‌های آن با ارقام نجومی می‌شود و جهت ورود و دسترسی به سوالات نفوذ صورت می گیرد، گفت: سوالات تا صبح روز آزمون غیردسترس بوده، اما پس از آن با سرویس‌های قوی و مخابره‌ای مواجه می‌شویم.

وی در ادامه از شناسایی ۱۲ گروه متخلف و 26 هزار نیروی سازماندهی شده در جهت تخلف و تقلب و گرفتن ارقام میلیاردی از برخی داوطلبان سخن گفت و به تمهیدات خاص سازمان در مقابله با این شیوه ها نظیر استفاده از آشکار ساز و یافتن سیگنال های الکترونیک در جلسه اشاره کرد.

 وی افزود: در خصوص پیگیری‌های پس از تخلفات آزمون سراسری امسال باید بگوییم که جمع کثیری با دستگاه‌های فوق مدرن دستگیر شده اند که در اختیار مراکز قانونی قرار گرفتند تا با آنها برخورد قانونی صورت پذیرد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات