۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۱۵۸۹۴
گزارشی از روند برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه زنجان؛

از تشکیل حلقات تربیتی تا استفاده از تجارب مدیران مدارس و مسئولین تبلیغی

از تشکیل حلقات تربیتی تا استفاده از تجارب مدیران مدارس و مسئولین تبلیغی
معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان به ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه این استان پرداخت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قهرمانلو، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان در گفت‌وگو با واحد خبر به ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره میثاق طلبگی زنجان که با حضور ۵۶ نفر از داوطلبان ورودی حوزه های علمیه این استان در مدرسه امام صادق(علیه السلام) شهرستان زنجان برگزار شد، گفت: در این دوره تربیتی که یک هفته به طول انجامید، روز شنبه اول مرداد ماه با سخنرانی آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مدیر حوزه علمیه استان و معاونان حوزه و برخی مدیران مدارس و با حضور داوطلبان و اولیاء آنان آغاز شد و داوطلبان و همچنین اولیای آنها نسبت به برنامه های پیش رو توجیه گردیدند.

وی ادامه داد: در این دوره که در فضایی بسیار معنوی برگزار شد، برنامه های متنوع تربیتی و آموزشی از جمله «آموزش اخلاق و رسم طلبگی»، «آشنایی با نظام آموزشی حوزه»، «برگزاری دروس اخلاق» و «محفل انس با قرآن» به صورت روزانه، «کارگاه سبک زندگی»، «هیات» و «مناجات» برگزار شد.

حجت الاسلام قهرمانلو خاطرنشان کرد: همچنین «اردوی صبحگاهی کوهنوردی و زیارت مزار شهدای گمنام ارتفاعات گاوازنگ»، «اردوی یک روزه اردوگاه شهید باکری» و «اردوی امام زاده سید ابراهیم زنجان» ۳ اردوی تفریحی و زیارتی بود که در خلال این دوره برگزار شد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان تأکید کرد: به منظور مشاوره فردی و پاسخگویی به سؤالات داوطلبان و بررسی و ارزیابی آنان از نظر شخصیتی و روان شناختی به صورت مستمر دو مشاور روانشناس در دوره حضور داشتند.
وی مطرح کرد: تشکیل حلقات تربیتی از دیگر برنامه های دوره بود که در فضای بسیار صمیمی و لذت بخش توسط مسئولین حلقات برگزار شد.

حجت الاسلام قهرمانلو بیان کرد: استفاده از تجارب مدیران مدارس و مسئولین ازجمله «مدیر سابق حوزه های علمیه استان» و «مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان» موجب افزایش غنای محتوای دوره گردید؛ در پایان نیز مسئولین حلقات، اساتید و مشاورین به بررسی پرونده ها و جمع بندی نظرات درباره پذیرش داوطلبان پرداختند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه دوره میثاق طلبگی نقش بسیار مهمی در شناساندن حوزه به داوطلبان و همچنین شناسایی افراد دارد، عنوان کرد: داوطلبان بعد از گذراندن این دوره به دوره تثبیت و اختبار معرفی می شوند و سپس بعد ازحدود ۶ ماه در میثاق طلبگی ۲ مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند تا هم میزان پیشرفت و موفقیت داوطلبان و هم موفقیت برنامه های مدارس نیز مشخص شود.

ارسال نظرات