۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۱۶۰۲۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نماز جمعه کانون تلفیق معنویت و سیاست است

نماز جمعه کانون تلفیق معنویت و سیاست است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: نماز جمعه کانون تلفیق معنویت و سیاست است و این ظرفیت اسلام است که معنویت و ذکر را در کنار مباحث سیاسی در نماز جمعه مطرح می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان آران و بیدگل با موضوع نماز جمعه، گفت: مسؤول در نظام مقدس جمهوری اسلامی ساعت کار اداری برایش معنا و مفهوم ندارد و شبانه روز تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امامان جماعت، شب‌های جمعه بین نماز مغرب و عشاء یک حدیث بگویند، افزود: فرشتگان قبل از اذان ظهر جمعه در مصلی حاضر می‌شوند و نام نمازگزارانی که قبل از اذان ظهر وارد مصلی می‌شوند یادداشت می‌کنند.

به گفته وی فرشتگان روز‌های جمعه خطبه‌های نماز جمعه در سراسر دنیا را استماع می‌کنند و از معارف اهل بیت (ع) و قرآن و عترت استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، گفت: دختران و پسران دانش آموز سرمایه‌های عظیمی هستند که در اختیار معلمان پرورشی هستند که می‌توان آن‌ها را جذب و تشکلی را برای اجتماع بزرگی مانند نماز جمعه تشکیل داد.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با ایجاد میز احکام شرعی و قرائت نماز در مصلی‌های نماز جمعه برای خواهران و برادران پاسخگوی سوالات شرعی نمازگزاران جمعه باشند.

به گفته وی تقسیم وظایف و فعالیت‌های نماز جمعه شهرستان بین مساجد محلات شهرستان، هر هفته یک محله درگیر کار‌های نماز شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: هیچ مذهب و دینی ازظرفیت نماز جمعه برخوردار نیست و نماز جمعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که نماز‌های یومیه جمعه مساجد تعطیل می‌شود و امامان جماعات و نمازگزاران مساجد در مصلی‌ها، نماز جمعه را اقامه می‌کنند.

وی ادامه داد: نمازجمعه کانون تلفیق معنویت و سیاست است و این ظرفیت اسلام است که معنویت و ذکر را در کنار مباحث سیاسی در یک اجتماع بی نظیر و بزرگ مطرح می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امامان جمعه فرمایشات رهبرمعظم انقلاب را تبیین می‌کنند، گفت: امامان جمعه نماینده تبیین مواضع رهبر معظم انقلاب هستند و سخنرانی‌های معظم له را در نماز‌های جمعه تبیین می‌کنند.

وی افزود: پوتین رئیس جمهور روسیه در بیان شخصیت رهبر معظم انقلاب می‌گوید، رهبر معظم انقلاب هیچگاه دروغ نمی‌گوید، سخنرانی‌های ایشان تکراری نیست و پیش بینی‌های رهبر ایران قطعی است.

به گفته وی اگر رهبر معظم انقلاب حذف دلار را امکان پذیر می‌داند، حتما حذف دلارامکان پذیر است و سخنرانی‌های رهبر معظم در مجامع بین المللی تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مطالب خود را از قرآن و حدیث می‌گیرد، اظهار داشت: آیت الله وحید شهادت داده است رهبری براساس مبانی اسلام حرکت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: امامان جمعه منصوب مستقیم و غیر مستقیم رهبری هستند که مواضع معظم له را که برگرفته از قرآن و احادیث عترت است تبیین می‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات