۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۱۶۰۶۶

بیروت پیشنهادمرزبندی آبی اسرائیل را رد کرده است

بیروت پیشنهادمرزبندی آبی  اسرائیل را رد کرده است
با وجود آن که تل‌آویو به شدت به نتایج مذاکرات یکشنبه و دوشنبه «هوکستاین»، واسطه آمریکایی ترسیم مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی به شدت دل بسته بود، اما این واسطه آمریکایی با یک نه بزرگ لبنان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسپوتنیک گزارش داد، واسطه آمریکایی که از روز یکشنبه در بیروت حضور داشت و تلاش می‌کرد مذاکرات ترسیم مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی را پیش ببرد، نتوانست پیشنهاد اسرائیل را به لبنانی‌ها بقبولاند و دست خالی از مذاکره با مسئولین این کشور بازگشت.

یک منبع آگاه دیپلماتیک لبنانی امروز دوشنبه به این خبرگزاری روسی خبر داد، بیروت پیشنهاد اسرائیل را رد کرده است.

پیشنهاد اسرائیل که واسطه آمریکایی حامل آن بود مبتنی بر چشم پوشی لبنان از بلوک هشت در شمال خط 23 درجه به نفع اسرائیل بود و در مقابل اسرائیل هم میدان گازی قانا را به طور کامل در اختیار لبنان قرار می‌دهد.

این منبع به خبرگزاری مذکور گفت: پیشنهاد اسرائیل در برگیرنده چشم پوشی از میدان قانا در مقابل پذیرش لبنان به خط 23 درجه است و علاوه بر آن لبنان باید مناطقی در شمال این خط ودقیقا در بخش جنوب غربی بلوک شماره 8 را هم به اسرائیل واگذار کند.

به گفته منبع مذکور: پیشنهاد اسرائیل با مخالفت بیروت مواجه شده و لبنان تاکید کرد که هم میدان گازی قانا را جزو قلمرو خویش می‌داند و هم حاضر نیست از یک متر مربع از بلوک شماره 8 چشم پوشی کند.

خبرنگار شبکه المیادین هم از محل نشست آموس هوکستاین با رؤسای مجلس، جمهور و نخست وزیر لبنان خبر داد، نماینده آمریکایی بدون هیچ اظهار نظری محل را ترک کرد و تا این لحظه مذاکرات وی به هیچ نوع توافقی منجر نشده است.

انتهای پیام/*

ارسال نظرات