۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۷۱۶۰۹۰

دو احساس متفاوت خوشحالی و ناراحتی فرزند شهید از بازگشت پدر

دو احساس متفاوت خوشحالی و ناراحتی فرزند شهید از بازگشت پدر
«علی کابلی» فرزند شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی درباره برگشت پیکر پدرش می‌گوید؛ از اینکه پدر بعد از ۶ سال به وطن بازگشتند و پیکرپاک‌شان زینب‌بخش شهرها شده است؛ دو احساس متفاوت خوشحالی و ناراحتی دارم و از اینکه پدر بازمی‌گردد خوشحالم ولی از اینکه دستان مهربان و پدرانه شان را ندارم ناراحتم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ازخبرگزاری فارس از بهشهر،  خبر بازگشت پیکر شهدای مدافع حرم دو روزی است که فضای دیار علویان را عطرآگین کرده است در این زمینه  «علی کابلی» فرزند شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی در گفت‌وگو با خبر نگار خبرگزاری فارس درباره شهید می‌گوید؛ پدر مهربان، خوش‌رو و دارای روابط اجتماعی بسیار بالایی بود و از همه گروه‌ها و افراد در رده‌های مختلف سنی و از هر صنفی دوستان فراوانی داشت.

می‌گوید؛ پدر بر می‌گردد تا دوباره به وظیفه‌شان در قبال انقلاب و اسلام عمل کنند چرا که همیشه دغدغه مردم را داشتند و حتما کاری هست که باید انجام دهند و برگشتند تا تلنگری برای ما باشند.

فرزند شهید کابلی معتقد است که همه شهدا براساس احساس مسؤولیتی که داشتند در مقابل دشمن ایستادند و سینه سپر کردند و شهدای مدافع حرم هم از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند و برای دفاع از حرم و حریم به شهادت که آرزوی دیرینه شان بود رسیدند.

علی کابلی در وصف پدرش می‌گوید: پدر همواره آرزوی شهادت داشتند و رفتن‌شان به سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) و عقیله بنی‌هاشم براساس تکلیفی بود که در قبال اهل بیت(ع) داشتند و اگرچه ایران هم حرم است اما شهدای مدافع حرم رفتند تا در سوریه و در مرزهای غیر از ایران هم از اسلام و مسلمین دفاع کنند و دفاع از حریم را سرلوحه کار خود قرار دادند و مزدشان را با شهادت گرفتند.

وی درباره برگشت پیکر پدرش می‌گوید؛ از اینکه پدر بعد از ۶ سال به وطن بازگشتند و پیکرپاک‌شان همراه با پیکر همرزمان شهیدشان زینب‌بخش شهرها شده است؛ یادآورشد: بعد از ۶ سال دوری از پدر دو احساس متفاوت خوشحالی و ناراحتی دارم و از اینکه پدر بازمی‌گردد خوشحالم ولی از اینکه دستان مهربان و پدرانه شان را ندارم ناراحتم و این احساسی است که نمی‌شود؛ توصیف کرد. اینکه پدر می‌آید حس آرامش‌بخشی است؛ اما دیگر نداشتن‌شان سخت و جان‌فرساست.

کابلی با تاکید بر امیدافزایی در جامعه گفت: باید در هر زمانی امید به جامعه تزریق کنیم و در مسیر ولایت و امام عصرمان باشیم تا امید دشمنان را ناامید کنیم و انقلاب مان را به انقلاب امام عصر(عج)متصل کنیم.

شهید مدافع حرم رحیم کابلی متولد ۱۱ مهرماه ۱۳۴۲ در بهشهر و دارای دو فرزند به نام های علی و زهرا بود که برای دفاع از حریم اهل بیت به سوریه اعزام شد و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در هنگام عملیات مستشاری در خان طومان سوریه به همراه تعدادی از همرزمانش به شهادت رسید‌.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

ارسال نظرات