۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۱۶۱۰۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

ائمه جمعه؛ واسطه‌ای صادق و اطمینان بخش میان مردم و مسؤولان

ائمه جمعه؛ واسطه‌ای صادق و اطمینان بخش میان مردم و مسؤولان
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ائمه جمعه باید واسطه‌ای صادق، مخلص، اطمینان بخش و آرامش آفرین میان مردم و مسؤولان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور پرداخت و گفت: در این دیدار مهر و محبت ائمه جمعه نسبت به رهبر معظم انقلاب و همچنین عنایت ویژه حضرت آیت الله خامنه ای نسبت به ائمه جمعه مشهود بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم رهنمودهای محتوایی و سازنده ای را بیان می کنند، ابراز کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در دیدارهای خود رهنمودهای بدیع و راهشگا برای تمام صنوف و طیف های مختلف جامعه به ویژه ائمه جمعه سراسر کشور ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر لزوم حضور ائمه جمعه در میان مردم و برقراری ارتباط صمیمی آنها با اقشار مختلف جامعه تأکید داشتند، افزود: باید مردم با سهولت بتوانند با ائمه جمعه شهرستان خود ارتباط برقرار کنند و به راحتی مشکلات و دغدغه های خود را بازگو کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید ائمه جمعه مشکلات و حرفهای مردم را بشنوند و دغدغه های آنها را به گوش مسؤولان و دولتمردان برسانند.

وی با بیان اینکه گاهی میان دولتمردان و مسؤولان با مردم فاصله و خلاء ارتباطی وجود دارد، تصریح کرد: باید ائمه جمعه این خلاء ارتباطی میان مردم و مسؤولان را پر کنند، از این رو ائمه جمعه باید واسطه ای صادق، مخلص، اطمینان بخش و آرامش آفرین میان مردم و مسؤولان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: مردم ائمه جمعه را نماینده تام الاختیار حکومت می دانند و انتظار دارند که مشکلاتشان توسط آنها حل شود، در حالی که ائمه جمعه دارای امکانات مادی و کادر اجرایی خاصی نیستند تا اینکه بتوانند تمام مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه باید جایگاه ائمه جمعه به درستی در رسانه ها و صدا و سیما تبیین شود، افزود: ائمه جمعه نقش واسطه گری میان مردم و مسؤولان دارند و مشکلات مردم نیز توسط کارگزاران نظام، مسؤولان دولتی و قضایی برطرف خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد بر ایفای نقش مؤثر ائمه جمعه در عرصه جهاد تبیین تأکید و تصریح کرد: ائمه جمعه سراسر کشور باید هم افزایی مناسبی میان خطبا، روحانیون و اقشار مختلف در عرصه جهاد تبیین به وجود آورند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید ائمه جمعه با جهاد تبیین در عرصه های مختلف جلوی تحریف های دشمن و وارونه جلوه دادن واقعیت ها را بگیرند و همچنین حقایق و واقعیت های نظام اسلامی را برای مردم بیان کنند.

ارسال نظرات