۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۱۶۲۴۴
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

بینش و بصیرت عاشورایی توطئه دشمنان را خنثی می کند

بینش و بصیرت عاشورایی توطئه دشمنان را خنثی می کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: کسی که از بینش و بصیرت عاشورایی و حسینی برخوردار است، هرگز در دام توطئه های عقیدتی و فرهنگی دشمن نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در نشست با جمعی از طلاب و فعالان مذهبی شهرستان گیلانغرب، اظهار داشت: تنها چیزی که می تواند جایگاه ما را نسبت به دیگران ارتقاء دهد، ایمان، تقوا و پرهیزکاری است و تنها با این صفات است که درجات ما ارتقاء پیدا می کند.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: مسایل دنیوی بسیاری در مقابل دیدگان همه ما انسان ها قرار دارند که این امر باعث گمراهی عده ای می شود که پایه های ایمانی سستی دارند ولی کسانی که همواره خدا را کنار خود می بینند و هرگز فریب مسایل دنیوی را نمی خورند و خوشا به حال کسانی که این چنین هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بازخوانی مکتب عاشورا، عنوان داشت: برخی از افراد در دام دشمنان دین اسلام افتاده اند و به نوعی خواسته یا ناخواسته حقیقت عاشورا و نهضت سیدالشهدا(ع) را تحریف می کنند، این افراد و جریانات با این برنامه ها که بی شک از سوی استکبار به آنها دیکته می شود، به دنبال کمرنگ کردن این فصل مهم از تاریخ اسلام هستند.

حجت الاسلام رضوانی زاده ادامه داد: امام حسین(ع) در زمان خویش از اعتبار و جایگاه بسیار بالایی در نزد مسلمین برخوردار بودند و از این رو می توانستند بهترین و والاترین مناصب دولتی و حکومتی را داشته باشند، ولی ایمان و اعتقاد وی به خدا، قرآن و رسول اکرم(ص) باعث شد که ایشان و یارانش در مقابل دستگاه ظلم و ستم قد علم کنند و نهضت عاشورا رقم بخورد.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: امیدواریم که بصیرت و بینش حسینی نصیب همه ما شود، کسی که از بینش و بصیرت عاشورایی و حسینی برخوردار است، هرگز در دام توطئه های عقیدتی و فرهنگی دشمن نخواهد افتاد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جامعه ما امروز برای برون رفت از خلأ اخلاقی نیازمند بازگشت به مکتب عاشورا و کربلاست، بنابراین در این ایام بهترین و مهمترین کاری که شما طلاب و روحانیون می توانید انجام دهید، تبیین اسلام واقعی به ویژه تبیین ابعاد نهضت امام حسین(ع) است./1400/

ارسال نظرات