۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۱۶۲۶۳
آیت الله حسینی بوشهری:

انقلاب اسلامی برخاسته از نهضت عاشورا است/ جهاد تبیین و بصیرت افزایی، وظیفه خبرنگاران

انقلاب اسلامی برخاسته از نهضت عاشورا است/ جهاد تبیین و بصیرت افزایی، وظیفه خبرنگاران
امام جمعه قم گفت: امام حسین علیه السلام برای اجرای عدالت و اجرای اوامر دین قیام کردند و انقلاب ما با الگوگیری از قیام عاشورا به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب نماز جمعه قم در نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به موانع راهیابی انسان به بندگی خدا گفت: گناه ویرانگر زندگی انسان می باشد و رابطه انسان را با خدا قطع می کند و آثار فراوانی را در زندگی انسان ها برجای خواهد گذاشت که هرکدام نقش تخریبی جدی در زندگی بشریت به جای می گذارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان راهکار گریز از گناه افزود: حب ذات از ویژگی های همه انسان ها است و به همین دلیل به دنبال دفع ضرر و جلب منافع هستند لذا برای ترک گناه باید شناخت لازم از گناه داشت و نسبت به ضرری که گناه برای ما ایجاد می کند اگر بیندیشیم و به عمق ضرر و زیان گناه در آخرت و دنیا آگاهی بیابیم از باب حب ذات به ترک گناه می انجامد.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به اینکه دشمن برای گریز جوانان از ارزش های دینی باغ سبز به جوانان نشان می دهد، ابراز کرد: قرآن کریم می فرماید کافران در قیامت از عهده پاسخگویی به گناهان خود هم برنمی آیند، چگونه می خواهند جوابگوی گناهان دیگران باشند.

وی با توضیح این نکته که ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) محافظ دین، مذهب و کشور ما است، اظهار کرد: در عاشورا مذاکره نبود بلکه اتمام حجت امام حسین (ع) با دشمنان دین بود و حقیقتاً با نصایح خود اتمام حجت با طرفداران بنی امیه و جداشدگان از راه اسلام ناب محمدی بود.

استاد حوزه علمیه با بیان حوادث تاریخ روز هفتم تا دهم محرم ادامه داد: امام با لشکر عمر سعد بسیار صحبت کردند که فردای قیامت نگویند ما نشنیدیم و امام تا لحظات آخر آنها را نصیحت کرد اما همانگونه که امام حسین فرمودند لقمه های حرام مانع شنیدن کلام حق در لشکریان عمرسعد شده بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عبرت های تاریخ عاشورا تصریح کرد: در منابر و هیئت ها گذرا از تاریخ کربلا عبور نکنیم، حسین بن علی (ع) برای اجرای عدالت و اجرای اوامر دین قیام کرد و انقلاب ما با الگوگیری از قیام اباعبدالله الحسین (ع) به وجود آمد لذا خیرین و مسئولین فرهنگی هیئات مدهبی را تقویت کنند.

وی انقلاب اسلامی را برخاسته از نهضت عاشورا توصیف کرد و ادامه داد: مواظب تبلیغات سوء دشمنان این نظام باشید مبادا پشت انقلابی که شما مردم با حضورتان پس از چهل سال به این نقطه رسانده اید را با تبلیغات زهرآلود دشمن خالی کنید.

امام جمعه قم با بیان اینکه غیرت دینی درس عاشورا و کربلا است، خاطرنشان کرد: برای اجرای احکام الهی گاهی باید آبرو گذاشت و آرامش مظلومان جامعه، مبارزه با فساد و امنیت درس های عاشورا است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح این نکته که مداحان عزیز باید برای جذب جوانان تلاش کنند، افزود: گاهی دشمن با استفاده از روزنه ها شبهاتی را به وجود می آورد اما محرم و صفر دشمنان دین را به کما می برد.

وی خطاب به خبرنگاران وظایف آن ها را جهاد تبیین و روشنگری برشمرد و عنوان کرد: سالروز شهادت شهید صارمی را گرامی می دارم و از جامعه خبرنگاری می خواهم که نسبت به آگاهی و بصیرت جامعه و دشمن شناسی تلاش جدی داشته باشند.

ارسال نظرات