۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۱۶۲۶۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

دشمنان جمهوری اسلامی با شرایط ایران کنار بیایند و زیاده خواهی نکنند

دشمنان جمهوری اسلامی با شرایط ایران کنار بیایند و زیاده خواهی نکنند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده راه خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می کند، گفت: دشمنان ملت ایران به دنبال امتحان ایران نباشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌ علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تعظیم شعائر گفت: نماز جمعه و نماز جماعت از شعائر الهی هستند که با بزرگداشت آنها در واقع دین اقامه و بزرگداشته می شود.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که شعائر الهی را بزرگ و با عظمت اجرا می‌کنند، نشانه تقوای الهی والای آن جامعه است، ابراز کرد: بدون شک صدرنشین شعائر الله، مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و قطعا زنده بودن نهضت اسلامی به برکت امام حسین علیه السلام است.

امام جمعه موقت تهران حاصل جمع تعظیم شعائر را تقویت ایمان در دلهای مومنان عنوان کرد و افزود: اگر حج و جماعتی داریم و نشانه های دین در بین ما زنده است به زنده نگه داشتن محرم برمی گردد که یکی از اعظم شعائر دین الهی است.

وی با اشاره به اینکه این هفته شاهد تشییع پنج شهید مدافع حرم در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: از جمله این شهدا سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری است که این بزرگواران نمادهای غیرت و جوانمردی و ادامه راه نهضت اسلامی هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به سامانه بارش های جدید و بارش های فراوان هفته اخیر در کشور، تصریح کرد: ضمن شکر به درگاه الهی به دلیل نزول رحمتش، به خانواده های داغدار که عزیزان خودشان را از دست دادند تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم به همت مسئولین محترم رسیدگی فوری به مشکلاتی که آنها در زندگیشان پیش آمده انجام شود. 

وی  ادامه داد: ما یکی از ششمین کشورهای حادثه خیز جهان هستیم که از ۴۱ حادثه ای که شناخته شده ما 32 نوع از آنها را مانند سیل و زلزله در کشور خود داریم لذا سیاستگذاری درست در مواجهه با این حوادث یکی از مسائل مهم در کشور ما است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه ساز و کار فعلی در کشور ما برای مواجهه با سوانح نیاز به اصلاح جدی دارد، اذعان کرد: در مورد سیل، اجرای بندهای مربوطه به منابع آب در سیاست های کلی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با تشریح دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب توصیه‌های روشنی در آن جلسه خطاب به ائمه جمعه داشتند که همه دست اندرکاران باید تلاش کنند تا نماز جمعه های ما به وضعیت مطلوبی که رهبر انقلاب اشاره کردند، برسد.

وی با اشاره به اینکه در سالگرد تنفیذ حکم ریاست جمهوری هستیم، ابراز کرد: از رئیس جمهور محترم، تقاضا داریم که دستاوردها و موفقیت های دولت در این یک سال سکانداری قوه مجریه را به مردم گزارش دهد و در مواردی هم که ناکامی وجود دارد، آنها را با مردم در میان بگذارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ فرمودند تمام اقدامات دولت باید با پیوست عدالت باشد، اظهار داشت: اجرای این مهم یعنی اجرای عدالت در جامعه یکی از وظایف دولت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: مسئولان محترم، مسائل اقتصادی کشور را به جریان مذاکرات گره نزدند و راه خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می کنند و اخیراً خبرهای شورانگیزی از راه اندازی چرخه هسته‌ای شنیدیم و از عزیزان متشکریم که با قوت از حقوق ملت در این زمینه ها دفاع می کنند.

وی افزود: ما به دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکای جهان‌خوار و طرف های مذاکره تاکید می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران را امتحان نکنید و وقتی که نیاز به توافق با ما دارید، با شرایط ملت ایران کنار بیایید و زیاده خواهی نکنید.

ارسال نظرات