۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۷۱۶۳۳۹
سید حسن نصرالله:  

بنای اسرائیل کشتار و جنایت است/ آمریکا در میدان و سیاست شکست می‌خورد

بنای اسرائیل کشتار و جنایت است/ آمریکا در میدان و سیاست شکست می‌خورد
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرده که ارتش رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد، خوار می‌شود و هیبتش شکسته می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، در نهمین شب محرم الحرام (۱۴۴۴) تأکید کرد که نقطه ضعف آمریکا و رژیم صهیونیستی، جبهه داخلی آنان است. تجربه ثابت کرده که آمریکا در حوزه سیاسی و میدانی شکست می‌خورد همانطور که در عراق، افغانستان، ایران، یمن،‌ سوریه، لبنان و دیگر کشورها شکست خورده است.

نصرالله تأکید کرد: مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرده که ارتش رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد، خوار می‌شود و هیبتش شکسته می‌شود.

دبیر کل حزب الله با اشاره به جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت، آنچه علیه غزه در جریان است، تجاوزی آشکار است. یعنی از غزه اقدامی نشد که بگویند پاسخ به غزه بود... هر انسان شریفی آن را محکوم می‌کند و هر کس ساکت باشد، محکوم است. خیلی از کشورها و رژیم‌های عربی ساکتند. حق مقاومت و مردم فلسطین است که با شیوه و زمان و مکانی که مناسب می‌بینند، پاسخ دهند... سکوت درباره این تروری که بعد از مدتها انجام شد، باب ترورهای بیشتر را باز می‌کند، ما با برادران خود در جنبش جهاد اسلامی و حماس و سایر فرماندهان فلسطینی، در تماس هستیم. 

نصرالله گفت: دشمن همیشه محاسبات غلطی دارد، درباره فلسطین تهدید می کنند و منظورشان لبنان است. آنچه در غزه می‌گذرد، ساعت به ساعت دنبال می‌کنیم، اشتباه می‌کنند که فکر می‌کنند ما ترسی به دل راه می‌دهیم. مقاومت مترصد نشسته. فکر می‌کردند غزه پاسخ نمی‌دهد، دشمن هر آنچه می‌گوید و انجام می‌دهد، ذره‌ای در دل ما ترس نمی‌اندازد. ما به قدرت خدا و بزدلی دشمن ایمان داریم. مقاومت لبنان ساکت نخواهد ماند، مقاومت قویتر از هر زمان دیگری است، پاسخ جهاد اسلامی نشان خواهد داد که مقاومت در مقابل تجاوز دشمن‌، ساکت نخواهد ماند.

نصرالله در بخش دیگری از سخنانش افزود: برخی رژیم‌ها می‌خواهند ما را متقاعد کنند که اسرائیل «کبوتر صلح» است اما این رژیم بر کشتار و جنایت بنا شده، برخی دنبال قلب حقیقت هستند در حالی که اسرائیل متکی بر ارتکاب جنایات است.

به تأکید نصرالله، دشمن [صهیونیستی] تلاش می‌کند، نقاط ضعف را در چشم مردم مخالف خود پررنگ و بزرگ کند تا دچار ناامیدی و سرخوردگی شوند... هدف جنگ‌های نظامی که [اسرائیل] به راه می‌اندازد و ویرانی که ایجاد می‌کند، جنگ روانی است. اما مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرده‌اند که ارتش اشغالگر هم شکست می‌خورد، خوار می‌شود و هیبتش شکسته می‌شود.

دبیر کل حزب‌الله گفت: آمریکایی که برخی فکر می‌کنند که عظیم است و فعال ما یشاء است، اینطور نیست. در دهه‌های گذشته شکست‌های فجیعی خورده است. در ویتنام. از این کشور خوار و ذلیل خارج شد، آنچنان که در عراق، افغانستان، ایران، یمن،‌ لبنان، سومال، ونزوئلا و کوبا شکست خورده است. چند سال است که تلاش میکنند نظام ونزوئلا را ساقط کنند،  تجربه ثابت کرده که آمریکا در سیاست و میدان شکست می‌خورد، این امور را باید با جهاد تبیین روشن کنیم.

نصرالله تأکید کرد که ما باید نقاط قوت خود را برجسته کنیم. باید نقاط ضعف دشمن را کشف و از آن در رویارویی، استفاده کنیم. این هم بخشی از جهاد تبیین است، الان مهم‌ترین نقطه ضعف دشمن چیست؟ جبهه داخلی آمریکا و اسرائیل... اگر چنین درکی نداشته باشیم، مقاومت چطور می‌توانست سالها از غزه حمایت کند.

نصرالله بیان کرد: باید امید را تقویت کنیم، هر کس که به خدا ایمان دارد،‌ ناامید نمی‌شود و به وعده الهی ایمان دارد... این هم بخشی از جهاد تبیین است. یکی از نقاط قوت ما که دشمن را اذیت می‌کند، بازگشت حضرت مسیح علیه السلام با ظهور امام مهدی (عج) است. جایی برای ناامیدی نیست. ما به نجات قطعی امیدواریم، لذاست که سرود سلام یا مهدی (سلام فرمانده) آنان را آزار می‌دهد... یا مهدی، عنوان خلاص و رهایی کل بشریت است. ببینید که در ایام امام حسین در کربلا، حضرت زینب در مجلس یزید، چه گفت؟ گفت، هر نیرنگی داری به کار ببر، هر تلاشی می‌توانی انجام بده. تو نمی‌توانی وحی [محمد] را بکشی. اگر فکر می‌کنی که نبرد اسلام با جاهلیت تمام شده تو در اشتباهی. این زن که سر برادرش مقابلش بود، با امید صحبت کرد. با نگاه به آینده صحبت کرد. باید بر جهاد تبیین متمرکز شویم تا ایمان مردم به خدایشان تقویت شود.

دبیر کل حزب الله همچنین ابراز داشت: یکی دیگر از حیله‌های دشمن،‌ شبهه‌افکنی و شایعه‌پراکنی است. دروغ و اتهام‌زنی است تا افکار عمومی را تحت تأثیر قرار بدهد. گاهی یک شایعه در گرماگرم جنگ، سرنوشت آن را تغییر می‌دهد. ایجاد شبهه در مسائل سیاسی، عقیدتی و مسائل مختلف زندگی از حربه‌های دشمن است، زیر فشار اقتصادی شبهه ایجاد می‌کنند. مثلا در لبنان، شبهه ایجاد میکنند که دلیل وضعیت سخت اقتصادی، سلاح مقاومت است. نمی‌گویند که سیاست‌های غلط اقتصادی و حکومت عناصری که به خودشان وابسته بوده دلیل آن است. اگر بخواهی راهکار بدهی، باز شبهه می‌اندازند. بعد راه حل را سازش با اسرائیل معرفی می‌کنند. بعدش سلاح را باید زمین بگذاری و یک سری شروط اینگونه ادامه می‌یابد... کشورهای عربی که با اسرائیل صلح کردند، الان وضع اقتصادی‌شان چطور است؟ مصر یا اردن؟... باید به شبهات پاسخ داد.

نصرالله در پایان گفت: وقتی وارد جهاد تبیین می‌شویم، موفق خواهیم شد منتها به نسبت‌های مختلف جهاد تبیین سبب ناامیدی دشمن خواهد شد. خداوند وقتی به پیامبر گفت، رسالتت را ادا کند و ایشان ادا کرد، خدا چه گفت؟ گفت،‌ امروز دشمن از شما ناامید شد... از نتایج جهاد تبیین، اتمام حجت بر مردم است و فردای قیامت نمی‌گویند که به ما نگفتید.

ارسال نظرات