۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۱۶۳۶۷
امام جمعه موقت کاشان عنوان کرد؛

دین دانی، دین شناسی و دین داری سه رکن نجات انسان

دین دانی، دین شناسی و دین داری سه رکن نجات انسان
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه دین دانی و دین شناسی و دین داری سه رکن اصلی نجات انسان است، گفت: اصحاب امام حسین هر سه رکن را با هم داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در مراسم زیارت عاشورا که صبح تاسوعای حسینی در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: هیچ وجه اشتراکی بین دو لشکر امام حسین (ع) و لشکر یزید در کربلا وجود نداشت.

وی افزود: در جبهه لشکر یزید هیچ نقطه روشنی وجود نداشت و در لشکر امام حسین (ع) نیز هیچ نقطه تاریکی وجود نداشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار به برخی ویژگی‌های  لشکر امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: لشکر امام حسین (ع) دیندار محض بودند، اما لشکر مقابل با اینکه خود را مسلمان می‌دانستند و نماز می‌خواندند و قرآن می‌خواندند، اما دین نداشتند.

وی ادامه داد: امام حسین روز عاشورا در آخرین لحظات که دشمن به خیمه‌ها حمله کرد می‌فرماید، اگر دین ندارید لااقل مرد باشید، امام معصوم با این جمله خود بی دینی لشکر یزید را امضا کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار جبهه امام حسین را دین محض و جبهه یزید را بی دین محض دانست و ابراز داشت: آنچه سبب شد اصحاب امام حسین به این افتخار ابدی برسند دین داری محض بود.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه دین را بالاترین سرمایه انسان در دنیا و آخرت دانست و دین داری را تنها راه نجات دانست گفت: محکمترین پشتوانه برای انسان دین است و برای کسی که دین ندارد هیچ راه نجاتی وجود ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار از دین دانی و دین شناسی و دین داری به عنوان سه رکن اصلی نجات انسان در دنیا و آخرت نام برد و افزود: انسان برای نجات خود باید اعتقادات صحیح داشته باشد و به لوزام دین پایبند باشد و واحبات را انجام و از محرمات پرهیز کند.

وی سومین مرحله راه نجات انسان را دین بانی و دفاع از دین دانست و ابراز داشت: انسان علاوه بردین دانی و دین شناسی، برای کامل شدن دو مرحله قبلی باید از دین خود دفاع کند و دفاع از دین نیز همان امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: عزت و مقام اصحاب امام حسین برای این بود که هم دین شناس بودند و هم دین دار بودند و هم برای دفاع از دین مبارزه کردند و به شهادت رسیدند و در این در عرصه قمر بین هاشم پرچمداربود.

وی با بیان اینکه برای قرار گرفتن در این دایره و مسیر امام حسین (ع) باید بصیرت دینی همراه با عمل داشته باشیم و در حد توانایی خود از دین دفاع کنیم یادآور شد: ملت ایران در دفاع از دین درخشید و انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس برای دفاع از دین بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: با اینکه امام حسین در کربلا بیعت خود را اصحاب برداشته بود، اما اصحاب امام حسین هم بصیرت در دین داشتند و هم عمل به دین کردند و هم از دین دفاع کردند و در دین خود ثابت قدم ماندند تا به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با بیان اینکه حمله دشمن به ایران برای این بود که پرچم اسلام در ایران بر افراشته شده بود، اظهار داشت: ملت ایران برای دفاع از پرچم اسلام قیام کرد و خانواده شهدا جوانان خود را در راه دفاع از دین تقدیم کردند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: منتظر واقعی کسی است که هم دین دار است و هم دیده بان است، چرا که منتظر واقعی هم خودش را حفظ می‌کند و جامعه را می‌حفظ کند تا لیاقت درک حضور حضرت را داشته باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات