۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۱۶۳۸۷
حجت الاسلام صافی گلپایگانی مطرح کرد؛

مجالس حسینی عامل خنثی شدن نقشه های دشمنان اسلام

مجالس حسینی عامل خنثی شدن نقشه های دشمنان اسلام
حجت الاسلام صافی گلپایگانی گفت: دشمنان یک سال تلاش می دارند تا جوانان را از دین منحرف کنند، اما جوانان ما با حضور در مجالس عزای حسینی آنان را ناکام می کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن صافی گلپایگانی ضمن حضور در مراسم عزاداری شب نهم ماه محرم در ورزشگاه شهید حیدریان قم، به تقدیر از عوامل برگزار کننده این مجالس پرداخت و گفت: اکثر شرکت کنندگان در این مراسم از جوانان هستند و باید گفت که این گونه مجالس در تربیت جوانان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «مَن یعظّم شعائرَ الله فإنَّها مِن تقوی القلوب»؛ عزاداری امام حسین(ع) به عنوان بالاترین تعظیم شعائر الهی که ما داریم، آن هم با این کیفیت عالی که جوانان شرکت می نمایند، مسلماً تأثیر بسیار زیادی روی آنان دارد.

فرزند مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: دشمنان یک سال تلاش می دارند تا جوانان را از دین منحرف کنند، اما از آن جا که جوانان ما حسینی و امام زمانی هستند با حضور در مجالس عزای حسینی آنان را ناکام می نمایند.

وی نام امام حسین(ع) را زنده کننده روحیه آزادگی در وجود انسان ها دانست و گفت: در دهه محرم غوغایی به پا می شود که در تمام نقاط دنیا و هرجایی که آزادمردی وجود داشته باشد با شنیدن نام امام حسین(ع) از خود بی خود می شود و آثار و برکات این مجالس اصلاً قابل توصیف نیست.

حجت الاسلام صافی گلپایگانی در پایان شیوع کرونا در سال های اخیر را فاقد تأثیر بسزای فرهنگی در جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این مسأله در سال های گذشته تأثیری روی مجالس حسینی نداشته و امسال هم مردم بیشتر از سال های قبل در این محافل، چه در قم و چه در سایر نقاط کشور، شرکت کرده اند.

ارسال نظرات