۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۱۶۳۹۳

اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در مزارشریف برگزار شد

اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در مزارشریف برگزار شد
در نهمین روز از ماه محرم و همزمان با تاسوعای حسینی، سوگواران در شهر مزار شریف جمع شدند و در قالب دسته‌های عزاداری در مسجد جامع شهرک علی آباد این شهر به عزاداری پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی امروز، (۱۶ مرداد ماه) هم‌زمان با روز نهم محرم در شهرک علی آباد مزار شریف برگزار شد. هرساله مراسم تجمع روز تاسوعا در مزار شریف با حضور هزاران عزادار در این شهرک برگزار می‌شود.

مراسم امسال تاسوعای حسینی نیز به‌صورت باشکوه در شهرستان‌ها و روستاهای ولایت بلخ از ساعت ۹ صبح امروز آغاز و تا نماز ظهر ادامه داشت.

حجت‌الاسلام یزدانی یکی از بزرگان و عالم دین در این مراسم گفت: این مراسم پرشور و با اصالت نشان از فرهنگ بلندی مردم شهر مزار شریف در عشق‌ورزی به امامت و ولایت و اتحاد این مردم در پیروی از ولایت را دارد.

وی با قدردانی از هیات‌های مذهبی شهرستان‌ها و ستاد برگزاری این تجمع حسینی، افزود: مردم بلخ با حضور پر شور و باشکوه خود عزاداری شایسته‌ای را برگزار و با رعایت نظم در زیر یک پرچم عزادار قافله سالار کربلا شدند.

گفتنی است، که تجمع عظیم حسینیان شهر مزار شریف با هماهنگی هیئت‌های شهرک‌های شیعه نشین همه ساله همزمان با نهمین روز از محرم برگزار می‌شود و در آن مردم به عزاداری و سینه‌زنی می‌پردازند./۹۸۸

ارسال نظرات