۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۷۱۶۴۳۱
امام جمعه بابل:

عاشورا مظهر عالی ترین مظاهر انسانی و اسلامی در جهان است

عاشورا مظهر عالی ترین مظاهر انسانی و اسلامی در جهان است
مازندران - امام جمعه بابل با بیان این که قیام امام حسین(ع) علیه ظلم، تجلی همه مظاهر اسلامی و انسانی بود، گفت: عاشورا مظهر عالی ترین مظاهر انسانی و اسلامی در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم نماز ظهر عاشورا که در امامزاده قاسم(ع) این شهرستان برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان با اشاره به این که تردیدی وجود ندارد که تجلي ايمان انسان در عبوديت او نهفته است، گفت: سيره همه انبياء و اولياء الهي بر اين بوده كه در مقابل معبود و خالق خويش تسليم باشند و امام حسین(ع) و یارانش با تضرع در برابر معبودشان حادثه ای بی نظیر در تاریخ اسلام به یادگار گذاشته اند.

وی با اشاره به این که سید الشهداء(ع) در سخت ترین شرایط و در حین جنگ، نماز را در اول وقت اقامه کرد و هیچ چیز نتوانست مانع اقامه نماز اول وقت ایشان شود، افزود: ایشان این درس را از پدر بزرگوارشان امام علی(ع) آموخته بود و با بندگی در برابر معبودش به استقبال حق تعالی شتافت.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: اقامه نمازظهر اشاره به این است که امام نه تنها خودش نماز مى خوانند بلکه کارى مى کنند که این رابطه محکم با پروردگار همچنان و در همه جا برپاشود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: در زیارت مخصوص آن حضرت آمده است که سلام بر تو اى فرزند گرامى پیامبر! گواهى مى دهم که تو نماز را آن چنان که حقیقت آن است به پا داشتى و زکات را پرداختى و به حق و حقیقت فرا خواندى و از تباهى و ناپسندى ها نهى کردى و قرآن را چنانکه باید تلاوت و در راه خدا چنانکه شایسته بود جهاد کردى او به راستى نماز را به صورت بى نظیرى به پا داشت.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت درک صحیح از واقعه تاسوعا و عاشورا تأکید کرد و افزود: نهضت حسینی آن چنان موجی در جهان ایجاد کرد که امروز بخشی از آن را در اجتماع عظیم اربعین حسینی مشاهده کردیم.

وی با بیان این که نهضت حسینی موجب بقا و ماندگاری دین خدا بر روی زمین شده است، افزود: اگر امام حسین(ع) قیام نمی کردند، دشمنان ضمن تحریف دین، معارف الهی را در جامعه اسلامی نابود می کردند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) علیه ظلم دوران، تجلی همه مظاهر اسلامی و انسانی بود، خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا موجب احیای دین شده و مانع تحریف و تضعیف اسلام ناب از سوی دشمنان دوران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که عاشورا مظهر عالی ترین مظاهر انسانی و اسلامی در جهان است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های جبهه کفر و استکبار با فرهنگ انسان ساز عاشورا، اما امروز این فرهنگ اصیل الهی به یک جریان خروشان در جهان تبدیل شده است.

وی با بیان این که ارزش های والای انسانی و اسلامی نظیر ایثار، شهادت، شجاعت و فداکاری در تابوی نهضت عاشورا کاملاً متجلی است، تصریح کرد: تعالی و سعادت امروز جامعه بشری در گرو بهره گیری از این مظاهر ارزشمند نهضت حسینی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
زینب آمد بر سرِ بالین شاه
خاست محشر از قِران مهر و ماه

دید پیدا زخم‌های بی‌عدید
زخم‌خورده، در میانه ناپدید

هر چه جُستی موبه‌مو از وی نشان
بود جای تیر و شمشیر و سنان

گفت کای جان نهان در پرده‌ام!
این تویی؟ یا من نشان گم کرده‌ام؟
0
0