۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۷۱۶۴۳۷
آیت‌الله میرباقری:

دشمن به دنبال جدایی جوانان از مکتب سیدالشهدا است + صوت

دشمن به دنبال جدایی جوانان از مکتب سیدالشهدا است + صوت
نماینده خبرگان با تأکید بر اینکه دشمن برای جدا کردن جوانان از مکتب سیدالشهدا(ع) تلاش می‌کند، گفت: یکی از رزق‌های محرم اشک بر مصائب امام حسین(ع) است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمهدی میرباقری طی سخنانی بعد از نماز عشاء در مراسم شام غریبان حرم بانوی کرامت گفت: خداوند در فرصت‌هایی که در عمر ما قرار داده است تاکید کرده که باید خود را در نسیم رحمت قرار دهید که یکی از مهم‌ترین نسیم‌های رحمت، نسیمی است که از ناحیه سیدالشهدا(ع) به سوی ما می‌وزد.

استاد حوزه علمیه افزود: بهره مندی و شکرگزاری بابت این نسیم جزو وظایفی است که خداوند از محبان اهل‌بیت(ع) خواسته است.

آیت الله میرباقری تاکید کرد: رزق‌ها و نعمات خاصی در محافل اقامه عزای سیدالشهدا روزی انسان می شود چرا که خداوند رزق‌های خاصی در این محافل مقدر کرده است و هر کسی به اندازه وسع خود به این رزق ها می رسد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از رزق‌های ایام ماه محرم، اشک بر مصائب سیدالشهدا است که این اشک مطهر قلوب است و مرتفع کننده انسان از آلودگی‌ها است.

وی یادآور دشد: تاثیر اشک بر مصائب سید‌الشهدا بر طهارت انسان بیشتر از ذکر استغفار است چرا که طبق روایت، اشک بر ماتم امام حسین علیه‌السلام باعث می شود خداوند تمام گناهان بزرگ و کوچک و کم و زیاد انسان را بیامرزد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: یکی دیگر از آثار این اشک، حیات قلب و افزایش محبت نسبت به خاندان عصمت و طهارت است که این‌ها به واسطه انس با مجالس سید‌الشهدا ایجاد می شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در ادامه گفت: نبی گرامی اسلام می فرمایند اگر خداوند در سفره رزق کسی محبت اهل‌بیت(ع) را قرار داد این شخص به تمام خیر و دنیا و آخر رسیده است.

آیت الله میرباقری تاکید کرد: در ایام ماه محرم همه چیز برای دریافت رزق‌های خاص الهی مهیاست اما نکته مهم این است که این نعمات را حفظ کنیم چون شیطان در کمین است که انسان‌ها نتوانند این نعمات را حفظ کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شیطان دنبال مومن است که نقطه ضعفی پیدا کند و با لشکریان خود انسان مومن را دنبال می کند تا به دام بیندازد.

آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: قدم اول در مرحله شکرگزاری این است که انسان نعمتی را که دریافت کرده قدر بداند و در مرحله دوم به خود نسبت ندهد بلکه آن را توفیق الهی بداند و در مرحله سوم این نعمت را به خداوند بازگرداند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: قراردادن نعمات و رزق‌های الهی در معرض شیطان، کفر نعمت است چرا که پیروی از گام‌های شیطان باعث هبط عمل خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: انسان باید مراقب باشد، شیطان راهی در زندگی وی پیدا نکند چرا که شیطان به دنبال جدایی انسان‌ها مخصوصا جوانان از مکتب سیدالهشداست.

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات