۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۱۶۴۴۵

برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در نقاط مختلف جھان

برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در نقاط مختلف جھان
مراسم عزاداری برای سیدالشهدا و هفتاد و دو تن از یاران ایشان در کشور‌های مختلف جهان از جمله ژاپن، ایتالیا و روسیه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کشور‌های مختلف جهان از ژاپن تا ایتالیا روز‌های یکشنبه و دوشنبه شاهد برگزاری مراسم سوگواری برای سیدالشهدا (ع) بودند.

بنا به این گزارش عزاداران حسینی، روز دوشنبه در «مرکز اسلامی المهدی» ایتالیا در سوگ نوه پیامبر اسلام (ص) به نوحه‌خوانی و اجرای مراسم سینه زنی پرداختند.

ایران پرس گزارش کرد، در روسیه نیز، عاشقان امام حسین (ع) در ظهر عاشورا با برگزاری مراسم سوگواری، با سرور شهیدان بیعت کردند.

شیعیان لهستان نیز با برگزاری مراسمی، به عزاداری و نوحه‌خوانی برای سیدالشهدا (ع) و ۷۲ تن از یاران این امام بزرگوار پرداختند.

محبان اهل بیت در ژاپن نیز روز دهم محرم مصادف با حماسه عاشورا، به عزاداری برای سرور آزادگان عالم پرداختند.

شور حسینی در خیابان‌های کابل

امسال نخستین سال برگزاری ایام محرم زیر سایه دولت موقت طالبان در افغانستان است، و از روزهای پیش از شروع محرم برخی رسانه‌ها و افراد اینگونه وانمود می‌کردند که در سال جاری به احتمال فراوان آیین محرمی در افغانستان برگزار نخواهد شد.

با رسیدن به روزهای نزدیک به ایام محرم کم‌کم خیابان‌های کابل و سایر شهرها و ولایات افغانستان رنگ و بوی محرمی گرفت و به اذعان کثیری از شیعیان افغانستان، محرم امسال پرشورتر از دوران سابق برگزار شد و نیروهای امنیتی حکومت با حساسیت خاصی نسبت به تأمین امنیت عزادران و اماکن مذهبی اقدام نمودند.


برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در نقاط مختلف جھان

 

عزاداری پرشور عاشورای حسینی در هرات

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مراسم عاشورای حسینی با شور و حرارت خاص در هرات برگزار گردید.

امسال این مراسم در امنیت کامل و‌ با حضور پرشور عزاداران حسینی برگزار شده است.

راهپیمایی حماسی عاشورا در یمن

راهپیمایی عاشورایی امسال مردم یمن که با پیروزی ملت فلسطین بر اشغالگران صهیونیست مصادف شده بود، حاشیه‌های زیبایی داشت.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی از جمله پایگاه خبری «سبا»، امروز تمام اقشار یمنی از کودک و پیر و جوان و نظامی و غیرنظامی به مسیرهای راهپیمایی عاشورایی آمدند و باری دیگر بر ارزش‌های ملی و اسلامی خود تاکید کردند

قرائت بیانیه پایانی مراسم عاشورایی در صنعاء

شرکت‌کنندگان در این مراسم، تصاویری از فرماندهان شهید فلسطینی در دست داشتند و جنایات رژیم صهیونیستی را نماد امروزی ظلم علیه مردم بی‌گناه غزه دانستند.

یمنی‌ها همچنین با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» باری دیگر بر مواضع قاطع خود در ادامه دفاع از کشور خود تاکید کرده و خواستار تحریم کالاهای ساخت واشنگتن و تل‌آویو شدند.

مردم یمن پس از شرکت گسترده در مراسم عزاداری عاشورای حسینی (ع) بیانیه‌ای صادر و در آن بر آمادگی خود برای مقابله با جنایات ائتلاف سعودی در این کشور و حق ملت فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در نقاط مختلف جھان

برپایی مراسم عاشوراء در حرم حضرت زینب(س)

مومنان از سوریه و دیگر کشورهای جهان به حرم حضرت زینب(س) در دمشق به گرد ھم آمده اند تا مراسم دهم ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش را برپا بدارند..

پرچم‌های سیاه برافراشته شده و خیمه های عزاداری برپا شده است که در آن با آب و غذا از دوستداران امام حسین(ع) پذیرایی می کنند.

بسیاری از محله‌های شهر دمشق، همچون محله «زین العابدین» در شب‌های محرم حال و هوایی دیگر پیدا می‌کردند.

در این محله سال‌هاست که مجالس سوگواری ابا عبدالله (ع) برگزار می‌شود، و مردم از همه طوایف به طور گسترده در این مجالس حضور پیدا می‌کنند.

«ابو حسن غانم» یکی از اهالی محله می‌گوید، «حب الحسین» زمینه ساز استحکام پیوند‌های برادری میان اهالی اعم از شیعه و سنی شده است.

«سامر شیخ عیسی» از جوانان محله زین العابدین است که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) پیشتاز بود و دو پای خود را از دست داد. او می‌گوید، بعد از اینکه جانباز شدم، عشق به آرمان‌های حق طلبانه اباعبدالله(ع) مضاعف شده است، آموختم که عشق به شهادت آغاز پیروزی است.

عزاداری مردم ترکیه در سوگواری شهدای کربلا

همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، شیعیان و علویان ترکیه در شهرهای مختلف این کشور از جمله استانبول، ایغدیر، دیاربکر، قارص و دیگر شهرها به خیابانها آمده و برای شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان عزاداری کردند.

مردم ترکیه در استانبول امروز با برپایی مجالس عزا و راه اندازی هیئت به خیابان ها آمده و این روز را گرامی داشتند.

در شهر قارص ترکیه بیش از 10 هزار نفر از شیعیان به خیابانها آمده و سالگرد شهادت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را گرامی داشتند./۹۸۸/

ارسال نظرات