۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۱۶۴۴۸

دیدار علمای شیعه افغانستان با عبدالکبیر

دیدار علمای شیعه افغانستان با عبدالکبیر
معاون سیاسی نخست وزیر دولت موقت طالبان در دیدار با نمایندگان شورای علمای شیعه افغانستان گفت: هیئت حاکمه بدون تعلقات قومی و مذهبی در خدمت تمام مردم کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مولوی محمد عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر دولت موقت طالبان در دیدار با نمایندگان شورای علمای شیعه افغانستان گفت هیئت حاکمه «بدون هیچ‌گونه تعلقات مذهبی و قومی در خدمت تمام مردم است».

وی ضمن ابراز تأثر درباره حملات تروریستی اخیر به عزاداران حسینی در کابل به شهادت و زخمی شدن ده‌‎ها نفر انجامید، افزود: نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند جلو هرگونه اهداف شوم دشمنان افغانستان را بگیرند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با تأکید بر حفظ وحدت میان مردم افغانستان گفت این‌گونه رویدادها سبب نفاق میان افغان‌ها نخواهد شد و وحدت ملی و تأمین ثبات را از اهداف اساسی هیئت حاکمه افغانستان خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی «باختر»، جواد صالحی و استاد اکبری از معاونان شورای علمای شیعه افغانستان نیز در این دیدار درخواست‌ها و پیشنهادات اهل تشیع را با معاون نخست وزیر طالبان به اشتراک گذاشتند، اما جزئیاتی از این مطالبات منتشر نشده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته حملات متعددی علیه عزاداران حسینی در کابل صورت گرفته است و نگرانی‌ها از ادامه حملات در عاشورا وجود دارد.

هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان(یوناما)، شب گذشته در توئیتی اعلام کرد در نتیجه انفجارهای جمعه و شنبه در غرب کابل 120 غیرنظامی شهید و زخمی شدند./۹۸۸/

دیدار علمای شیعه افغانستان با عبدالکبیر

ارسال نظرات