۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۱۶۴۷۳
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

اعتماد مردم بزرگترین و اصلی‌ترین سرمایه ائمه جمعه است

اعتماد مردم بزرگترین و اصلی‌ترین سرمایه ائمه جمعه است
نماینده خبرگان اعتماد مردم را سرمایه ائمه جمعه دانست و گفت: امام جمعه‌ای که به فکر فعالیت‌های اقتصادی باشد، اعتماد مردم را نسبت به خود از دست می‌دهد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه را منشوری مهم برای تمام اقشار روحانیت دانست و گفت: باید توصیه ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عامه مکلفین و نیروهای انقلابی گوش فرا دهند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر تقویت ارتباطات مردمی خطبا و ائمه جمعه، رفتار پدرانه با همگان و لزوم حمایت از گروه های جوان جهادی توصیه کردند، افزود: حضرت آیت الله خامنه ای به ائمه جمعه به عنوان جمعیت شاخص روحانیت، توصیه‌ها و هشدارهای مهمی را ارائه کردند، از این رو باید سایر خطبا، سخنرانان، ائمه جماعات و مدرسین حوزه نیز رهنمودها و توصیه های رهبر انقلاب را اجرایی کنند.

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره عدم ورود ائمه جمعه به مسائل اقتصادی، تصریح کرد: تجربه نشان داده به سبب برخی ضعف‌ها، عدم تخصص ها و بی تجربگی ها انجام فعالیت های اقتصادی سبب ورشکستگی شده، از این رو این گونه فعالیت ها نه تنها فایده و ثمره ای نداشته، بلکه مشکلات مختلف دیگری را نیز به وجود آورده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اعتماد مردم را بزرگترین و اصلی ترین سرمایه ائمه جمعه دانست و ابراز داشت: زمانی که امام جمعه ای به فکر مسائل و فعالیت های اقتصادی باشد، اعتماد مردم را نسبت به خود از دست خواهد داد، بدین جهت رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که ائمه جمعه به فعالیت های اقتصادی روی نیاورند.

ارسال نظرات