۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۱۶۴۸۸
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

اقدامات مثبت خبرگزاری رسا در تقویت حوزه انقلابی

اقدامات مثبت خبرگزاری رسا در تقویت حوزه انقلابی
آیت الله رجبی رسالت خبرنگاران را در عرصه جهاد تبیین و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان مهم دانست و گفت: خبرگزاری رسا از رسانه‌های موفق در عرصه اطلاع رسانی است.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین رسالت رسانه های داخلی در جهاد تبیین و خنثی سازی هجمه‌های دشمنان نظام اسلامی پرداخت و گفت: از مهمترین دستگاه ها و تشکیلاتی که می‌تواند در جهاد تبیین، جهت دهی افکار عمومی، مطالبه گری از مسؤولان و صلاح و فساد جامعه نقش آفرین باشد رسانه و خبرنگاران هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران محتواهای لازم را برای رسانه ها فراهم می کنند، از این رو آنها نقش مؤثری در جهاد تبیین بر عهده دارند، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی بیشترین سرمایه‌گذاری را در تبلیغات رسانه‌ای مکتوب و غیر مکتوب کردند و در جهت ترویج جریان باطل خود نیز نتیجه گرفتند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: خبرنگاران می توانند در ترویج دین، شبهه زدایی و جلوگیری از توطئه های دشمنان در عرصه نشر شایعات و بزرگنمایی نواقص کشور و مقابله با ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم نقش اول و اساسی را ایفا کنند.

رسالت خبرنگاران در جهاد تبیین و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان بسیار سنگین است

آیت الله رجبی اظهار کرد: تبلیغات دستگاه اموی علیه خاندان اهل بیت(ع) که در رسانه های آن زمان انجام دادند سبب شد که حادثه عظیم کربلا رقم بخورد؛ اما زمانی که خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در جامعه اسلامی نشر پیدا کرد سبب شد که توطئه ها و سیاه نمایی دستگاه اموی خنثی شود.

وی وظیفه و مسؤولیت خبرنگاران را سنگین و بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: اگر خبرنگاران به درستی به وظایف رسانه ای خو عمل کنند، اجر و پاداش آنها در درگاه الهی دوچندان خواهد بود و مردم ایران نیز قدردان زحمات و تلاش های خبرنگاران هستند و یاد و خاطره آنها در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خبرگزاری رسا را یکی از رسانه های موفق در عرصه اطلاع رسانی کشور دانست و گفت: هرچند در هر نهاد و رسانه ای نواقصی وجود دارد، اما باید همان نهاد به آسیب شناسی خود بپردازد تا اینکه هر روز خدمات کامل تر و مطالب مفیدتری را به مخاطبان ارائه دهند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان اظهار کرد: خبرگزاری رسا رسانه ای ارزشمند است و در زمینه تقویت حوزه انقلابی اقدامات موثر و گام های مثبتی برداشته است.

ارسال نظرات