۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۱۶۵۴۹
آیت الله خاتمی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

موفقیت خبرگزاری رسا در عرصه جهاد تبیین/ نقش مهم خبرنگاران در افشای نقشه‌های دشمن

موفقیت خبرگزاری رسا در عرصه جهاد تبیین/ نقش مهم خبرنگاران در افشای نقشه‌های دشمن
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: خبرگزاری رسا به‌خصوص در عرصه جهاد تبیین اقدامات مثبت فراوانی داشته و مسؤولان این رسانه انگیزه خدمت به حوزه‌های علمیه را دارند.

آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، خبرنگاری را مسؤولیتی سنگین دانست و گفت: در حقیقت خبرنگاران زیرساخت برنامه‌ریزی یک جامعه را برای مسؤولان مشخص می‌کنند که اگر در چارچوب بایسته صورت بپذیرد، نقش مهمی در سازندگی ابعاد مختلف جامعه را به‌دنبال دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: چارچوب صداقت، امانت‌داری و به‌تعبیر قرآن کریم قول سدید که در آیه هفتاد سوره احزاب بیان شده است خبرنگاری را مسؤولیتی سنگین قلمداد می‌کند.

آیت الله خاتمی حضور خبرنگاران در جهاد تبیین را حضوری هدف‌مند و جهت‌دار توصیف کرد و ابراز داشت: خبرنگاری هدف‌مند یعنی به‌صورت جهت‌دار و هدف‌دار در پی بیان واقعیات و حقایق باشد و از نگاه باندی، جناحی و حزبی بپرهیزد؛ زیرا خبرنگاری که در این راستا حرکت می‌کند، تنها اخباری را بیان خواهد کرد که به نفع حزب، گروه و جناح خود باشد و چنین خبرنگاری کمتر به دنبال بیان واقعیت‌ها می‌رود.

وی ادامه داد: خبرنگاری که هدف او تبیین است آن چه را که هست از نقاط قوت و نقاط ضعف را تبیین می‌کند و جهاد تبیین را به این صورت شکل می‌دهد، خبرنگارانی که در راستای این هدف مقدس قلم می‌زنند به جامعه خدمتی ارزشمند عرضه می‌کنند و به‌خصوص مسؤولان می‌توانند برای برنامه ریزی‌های واقع‌بینانه از تلاش‌های او بهره‌مند شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خبرنگاران نقشی ارزشمند برای افشای نقشه‌های دشمنان دارند خاطرنشان کرد: خبرنگاران نقشی ستودنی برای برنامه ریزی‌های جامع به ‌جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارند و به‌همین دلیل باید قدردان این خدمتگزاران بود و بستر را باید برای خدمت این افراد فراهم آورد.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اهمیت آزادی بیان برای خبرنگاران اظهار داشت: اینکه اگر خبری واقعیت داشت و تلخ بود، نباید با خبرنگار برخورد کرد؛ بلکه باید واکاوی کرد که چرا این خبر تلخ اتفاق افتاده است و برای جلوگیری از تکرار نشدن حوادث تلخ مشابه، اقدام کنند که به همین جهت اعتقاد داریم خبرنگاران ارزشی، می‌توانند نقشی ستودنی در عرصه جهاد تبیین ایفا کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان سابقه آشنایی خود با مجموعه خبرگزاری رسا ابراز داشت: من از آغاز تأسیس این خبرگزاری با آن آشنایی دارم و آنچه که می‌توانم شهادت بدهم این است که مسؤولان محترم این خبرگزاری انگیزه خدمت به حوزه‌های علمیه را داشته و دارند و در این عرصه تلاش می‌کنند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اگر بگویم آن‌ها در طول مدت خدمت‌شان خطا نداشته‌اند، مبالغه کرده‌ام؛ اما اینکه نیت آن‌ها، نیت خیر و ستودنی بوده و حسن فاعلی را داشته‌اند سخنی واقع‌بینانه می‌دانم، خبرگزاری رسا به‌خصوص در عرصه جهاد تبیین که موضوع سؤال بود اقدامات مثبت فراوانی را داشته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روشن‌گری‌ها گاهی به کام برخی خوش می‌آید و به کام برخی دیگر ناخوش است گفت: آنچه اهمیت دارد این است که این روشن‌گری در چارچوب دین باشد، چارچوب دین دروغ را نمی‌پذیرد، مبالغه‌گری و مسائل را بیش از اندازه یا کمتر از اندازه نشان دادن درست نیست، مهم این است که در این عرصه، دین مدارانه عمل شود که فردای قیامت، پاسخی مورد قبول برای انسان وجود داشته باشد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات