۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۱۶۶۵۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن در آمل

برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن در آمل
مازندران - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن به میزبانی آمل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت توجه به ترویج قرآن کریم در جامعه، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم، برگزاری محافل قرآنی و کلاس‌های قرآنی یکی از برنامه‌ها و اهداف سازمان اوقاف به شمار می‌رود.

حجت الاسلام حیدری از برگزاری مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران خبر داد و اظهار کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات امسال به میزبانی شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به زمان برگزاری مسابقات تصریح کرد: بخش خواهران چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم روز یکشنبه 23 مردادماه و بخش برادران روز دوشنبه 24 مردادماه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حیدری، مکان برگزاری مسابقات را مجتمع بصیرت امامزاده ابراهیم(ع) آمل اعلام کرد و گفت: در این مسابقات حدود 400 نفر از نخبگان قرآنی استان حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم مازندران در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، اذان، دعاخوانی، ترتیل، تحقیق و همسرایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در پنج منطقه مازندران برگزار و نفرات برتر آن به مرحله استانی راه یافتند.

حجت الاسلام حیدری گفت: نفرات برتر مسابقات استانی قرآن کریم که حائز نمرات لازم شوند به عنوان نماینده مازندران به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که قرآن آیين زندگي و مسير حرکت انسان به سوي تعالي و کمال است، گفت: در جامعه اي که قانون اساسي آن بر مبناي قرآن است، توجه به قرآن زمينه ساز تحولات اساسي و فرهنگ سازي و تعالي انسان خواهد بود.

وی از قرآن به عنوان سرمايه گران سنگ و گنجينه بسيار ارزشمند ياد کرد و افزود: متأسفانه ما هنوز هم به عظمت و جايگاه قرآن آنچنان که شايسته اين کتاب آسماني است نرسيده ايم.

حجت الاسلام حیدری افزود: قرآن به عنوان يک راهکار بزرگ الهي براي انسان ها درباره خود مي گويد که آمده ام تا بهترين و با قوام ترين راه را به بشريت ارائه دهم و انسان ها را به سمت راهي که مطمئن تر و مستحکم تر است هدايت کنم.

استاد حوزه علمیه مازندران، احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات