۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۱۶۸۸۱

جدی بودن بحران سالخوردگی در کشور/ ایران رتبه اول عمل سزارین در دنیا را دارد

جدی بودن بحران سالخوردگی در کشور/ ایران رتبه اول عمل سزارین در دنیا را دارد
رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر با بحران سالخوردگی جمعیت در کشور روبه‌رو هستیم.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، صابر جباری در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ما با یک بحران سالخوردگی جمعیت در کشور روبه رو هستیم و زمان زیادی هم برای مقابله با آن نداریم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید به فکر عواقب زیان‌بار تک فرزندی باشند افزود: در این راستا، قرارگاهی در وزارت بهداشت شکل گرفته و به صورت هفتگی در این مورد بحث و بررسی و راهکار ارائه می‌شود.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: انتظار می‌رود این قرارگاه در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکیل شود.

 جباری از محول شدن وظایف متعددی در بحث مقابله با بحران جمعیت به دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی تقبل هزینه‌های درمان ناباروری، صندوق رفاه دانشجویی، ارائه پاداش به بهورزان در ازای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و مقابله با سقط‌های غیر قانونی را از ظایف محول شده به دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: انجام رایگان زایمان طبیعی، ارائه بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران باردار و شیرده به‌منظور سلامت مادر و نوزاد از دیگر وظایف محول شده است.

وجود ۳/۵میلیون زوج نابارور در کشور

رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در کشور ۳/۵میلیون زوج نابارور داریم که یکی از عوامل کاهش جمعیت به شمار می‌رود.

جباری یکی از چالش‌های اصلی را زایمان سزارین دانست و گفت: در این مورد رتبه اول دنیا را داریم که تهدید کننده سلامت نوزاد و مادر است.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها باید به فکر عواقب زیان‌بار تک فرزندی باشند و بین تولد فرزندان زیاد فاصله نیاندازند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات