۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۱۶۸۹۴

روایت «عطوان» از توخالی بودن تهدید تل‌آویو علیه «زیاد النخاله»

روایت «عطوان» از توخالی بودن تهدید تل‌آویو علیه «زیاد النخاله»
عطوان سردبیر روزنامه رأی الیوم با انتشار یادداشتی به بررسی عواقب هر گونه اقدام احتمالی تل‌آویو در ترور دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، چند روز پیش، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه «کان ۱۱»، «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی را به ترور تهدید کرد و گفت که «هیچ تضمیمی برای جان النخاله وجود ندارد». به نظر می‌رسد که تل‌آویو بر این باور است که می‌تواند یک گروه مقاومت فلسطینی را با ترور رهبرانش از بین ببرد در حالی که تجربه به آن‌ نشان داده که ایدئولوژی مقاومت با شهادت رهبران آن از بین نخواهد رفت.

گانتز که به نظر می‌رسد به شدت از این‌که در نبرد اخیر غزه، جنبش جهاد اسلامی ثابت کرد که یکی از قوی‌ترین حلقه‌های محور مقاومت است، خشمگین است چند روز پیش مستقیما دبیرکل این جنبش را تهدید کرد و مدعی شد:«همه رهبران سازمان‌های تروریستی باید نگران باشند، زیاد النخاله در راس سازمانی تروریستی قرار دارد، هیچ تضمینی برای جان وی و در امان ماندن مکانی اقامت وی وجود ندارد».

وزیر جنگ تل‌آویو «النخاله» را به ترور تهدید کرد

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی الیوم، با انتشار یادداشتی در خصوص پیامدهای هرگونه سوء‌قصد به جان النخاله نوشت: «در حالی که تهدیدهای ایالات متحده برای مقابله به مثل علیه ایران پس از متهم شدن این کشور به داشتن "توطئه" ادعایی برای ترور "جان بولتون" مشاور امنیت ملی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا، تشدید می شود، ژنرال "بنی گانتز" وزیر جنگ اسرائیل، "زیاد النخاله" رهبر جنبش جهاد اسلامی را به ترور تهدید می‌کند و می‌بالد که قاتلان در هر نقطه از جهان، از جمله ایران -که وی اخیراً به پایتخت آن سفر کرده- به او دست خواهند یافت».

جان بولتون یک جنایتکار جنگی است که باید محاکمه شود

نویسنده در ادامه تصرح می‌کند: «اگر با تهدیدهای آمریکا و روایتی ادعایی که متکی به هیچ سند رسمی در مورد ترور بولتون نیست، شروع کنیم، می‌توان گفت که او بارها به خود بالیده که پشت بسیاری از دخالت‌های آمریکا برای سرنگونی رژیم‌های حاکم در جهان با استفاده از ابزارهای نظامی بوده که آخرین آن نیز در ونزوئلا بود. وی به مخالفان ایران نیز قول داده که تا یک سال دیگر پیروزیشان را در تهران جشن می‌گیرند. وی یکی از سرسخت‌ترین حامیان جنگ عراق بود که منجر به شهادت بیش از دو میلیون عراقی شد که بیشتر آنها کودک و زن بودند. او قویاً از تمام حملات اسرائیل به نوار غزه و لبنان حمایت کرد، یعنی دستانش به خون صدها، شاید هزاران نفر آغشته شده است. هرچند این امر به معنای توجیه ترور او نیست، بلکه به معنای کشاندن او به عدالت به عنوان یک قاتل و جنایتکار جنگی است».

یک بام و دوهوای آمریکایی؛ افتخار به ترور حاج قاسم و سکوت در قبال جنایات تل‌آویو

بر اساس این یادداشت، آمریکا که مدعی احترام به قانون، حقوق بشر و مخالف ترور است، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی فعلی آن، تهدید می‌کند که به هر طریقی که شده به حمله به شهروندان خود، به ویژه مقامات سابق، پاسخ قاطعانه خواهد داد. این دولت به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افتخار کرد و در مقابل اقدام رژیم اشغالگر در ترور «شیرین ابوعقله» روزنامه نگار حرفه‌ای فلسطینی که تابعیت آمریکا را داشت و پیش از آن در خصوص ترور «راشل کوری» فعال آمریکایی، که به دلیل اعتراض به تخریب ناعادلانه و تجاوزکارانه یک خانه فلسطینی، زیر تیغ بولدوزر اسرائیلی در نوار غزه له شد، سکوت پیشه کرد.

عطوان نوشت: «ما نشنیده‌ایم و نخوانده‌ایم که هیچ یک از دولت‌های متوالی آمریکا، جمهوری‌خواه یا دموکرات، عملیات ترور شهروندان بی‌گناه فلسطینی یا لبنانی یا حتی آمریکایی‌ را جرم انگاری کرده یا به آن اعتراض کرده باشند. در عوض، ما شواهد و اسنادی داریم که نشان می‌دهد آنها چنین عملیات‌های غیرقانونی راحتی تشویق و حمایت می‌کنند و با حق "وتو" در سازمان ملل و شورای امنیت آن بر روی آن سرپوش می‌گذارند و از عاملان آن محافظت می‌کنند».

انتقام ترور رهبران مقاومت دیر یا زود گرفته خواهد شد

به اعتقاد سردبیر روزنامه رأی الیوم، انتقام ترور حاج سلیمانی دیر یا زود گرفته خواهد شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ترورکنندگان وی را چه در سطح افراد و چه در سطح دولت‌ها، نخواهد بخشید. همان طور که جنبش جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه قطعا، انتقام خون شهدا و رزمندگان خود را خواهند گرفت. در این راستا، کافی است که اقدام حماس در انتقام‌گیری از اقدام صهیونیست‌ها در ترور مهندس «یحیی عیاش» در سال ۱۹۹۵، یادآوری شد. این جنبش در تلافی این ترور، چهار عملیات «شهادت‌طلبانه» انجام داد و جبهه خلق برای آزادی فلسطین در اکتبر ۲۰۰۱ در هتل حیات ریجنسی در قدس اشغالی در انتقام ترور «ابوعلی مصطفی» رهبر خود، «رحبئام زیفی» وزیر افراطی را ترور کرد. مسئله اکنون تنها زمان است. این نبرد طولانی است و جنگ‌ها و نبردها این گونه‌اند، یک بار به نفع شما و بار دیگر به ضرر شما است.

آرزوی زیاد النخاله شهادت است

عطوان ادامه داد: «مبارز زیاد النخاله که برای مدت تقریبا چهار ساعت برای یک گفت‌وگوی خبری در سفر سه هفته پیش به بیروت، با او ملاقات داشتم، مردی استوار و مؤمن است که از شهادت نمی‌ترسد و بیش از یک بار به من گفت که آرزوی شهادت دارم و هر لحظه انتظارش را می‌کشم و حتی از این که تاکنون زنده است، متعجب است. وی تاکید کرد که خونش رنگین‌تر از شهدا چه فلسطینی، عرب یا مسلمان نیست».

عواقب خطرناک ترور رهبران مقاومت فلسطین در خارج از این کشور برای تل‌آویو

به اعتقاد سردبیر روزنامه رأی الیوم، «تهدید گانتز مبنی بر انتقال نبرد ترور مبارزان فلسطینی به خارج از سرزمین‌های اشغالی، نقض تمامی خطوط قرمز و تهدیدی برای بی ثبات کردن امنیت و ثبات بسیاری از پایتخت‌ها و شهرهای جهان است که می تواند صحنه این عملیات‌ها در آینده قابل پیش‌بینی باشد. ما که مراحل مختلف این جنگ‌ها را در سالهای دهه هفتاد و هشتاد قرن گذشته در اروپا تجربه کرده‌ایم، می‌دانیم که چه می‌گوییم. جزئیات آن در کتب تاریخی ثبت شده است».

در ادامه این یادداشت آمده است: «به اختصار می‌گوییم که جنگ ترورهای آمریکایی - اسرائیلی در فلسطین اشغالی، عراق، ایران، سوریه، یمن و لیبی نتایج معکوس نظامی، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت، علاوه بر این که نقاب از چهره زشت آتش افروزان یا کسانی که از آن حمایت و به آن تحریک می‌کنند و به درگیری دامن می‌زنند، خواهد زدود. کسانی که از این امر به‌عنوان جایگزینی برای گفت‌وگو و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز، استفاده می‌کنند».

به اعتقاد عطوان، «ترور مبارز زیاد النخاله در تهران اگر خطرناکتر از ترور سلیمانی نباشد، کمتر از آن نخواهد بود و همین موضوع در مورد ترور وی در بیروت با توجه به هشدار سید حسن نصرالله، دبیرکل سازمان ملل نیز گفته می‌شود. نصرالله متعهد شده هر‌گونه ترور مهمانان فلسطینی یا غیر فلسطینی در خاک لبنان را فورا پاسخ دهد».

در پایان این یادداشت آمده است: «مردم فلسطین مردمی صلح طلب هستند که مانند سایر ملتها زندگی را دوست دارند، اما در دفاع از سرزمین، حقوق و کرامت ملی، از جنگ و شهادت هراسی ندارند. شاید آن لبخند خودجوش، معصومانه و صادقانه‌ای که بر چهره مادر شهید "ابراهیم النابلسی"، در حالی که تابوت فرزندش را در مراسم تشییع جنازه با حضور هزاران نفر همراهی می‌کرد، بهترین توضیح و تایید آن چیزی باشد که می‌گوییم»./۹۸۸/

ارسال نظرات