۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۷۱۶۹۷۷

انجام یک مأموریت ویژه جدید در سال جاری در دستورکار نیروی دریایی ارتش قرار دارد

انجام یک مأموریت ویژه جدید در سال جاری در دستورکار نیروی دریایی ارتش قرار دارد
امیر ایرانی گفت: انجام یک مأموریت ویژه جدید در سال جاری در دستورکار نیروی دریایی ارتش قرار دارد؛ تاریخ دقیق این مأموریت بستگی به تدبیر ستادی دارد ولی قطعا امسال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ما ان‌شاءالله تمام اقیانوس‌ها را در می‌نوردیم، گفت: انجام یک مأموریت ویژه جدید در سال جاری در دستورکار نیروی دریایی ارتش قرار دارد؛ تاریخ دقیق این مأموریت بستگی به تدبیر ستادی دارد ولی قطعا امسال خواهد بود و جزئیات کامل آن در آینده منتشر می‌شود.

امیر ایرانی در پاسخ به این سوال که وضعیت ساخت ناوبندر مشابه ناوبندر مکران در چه مرحله‌ای است؟، گفت: با توجه به ضرورت حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش در عمق اقیانوس‌ها و تمامی اقیانوس‌های جهان، در دستور کار داریم در غالب ناوهای پشتیبانی رزمی که وظیفه‌شان به عنوان پایگاه دریایی شناور است، تعدادی شناور آماده کنیم.

وی افزود: قطعا لازم است که ما از این پایگاه‌های شناور در اختیار داشته باشیم و نه تنها یک نسخه، بلکه ساخت نسخه‌های دیگری نیز در دستور کار است و مراحل ساخت آن انجام می‌شود؛ ان‌شاءالله هر موقع این شناورها وارد صحنه شوند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ما معمولا در مناسبت‌ها مانند هفتم آذر روز نیروی دریایی و دهه مبارک فجر رونمایی داریم و کارهای خودمان را با این مناسبت‌ها تنظیم می‌کنیم و منظم جلو می‌رویم. صرفا یکی از شناورهایی که در آینده رونمایی می‌شود، ناوبندر است و شناورهای مختلف دیگری نیز در آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش فارس، سال گذشته نیز ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مأموریت ویژه‌ای به مدت ۱۳۳ روز انجام داد که در آن ۴۴ هزار کیلومتر پیموده شد و فرمانده معظم کل قوا از این دستاورد نیروی دریایی ارتش تجلیل کرده بودند.

انتهای پیام/ ت 32

ارسال نظرات