۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۱۷۱۶۵

تشریح اقدامات رئیس جمهور در سفر به کرمان

تشریح اقدامات رئیس جمهور در سفر به کرمان
حجت الاسلام الله وردی گفت: در سفر آیت الله رئیسی تعدادی از وزرا و معاونین آن ها به مناطق مختلف استان سرکشی کردند و از نزدیک در جریان دغدغه های مردم قرار گرفتند.

حجت الاسلام عبدالرسول الله وردی مشاور روحانیت و امور فرهنگی استاندار کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در خصوص آخرین سفر استانی رئیس جمهور گفت: آیت الله رئیسی در سفر استانی خود به کرمان ظهر پنجشنبه وارد استان شد و جمعه شب سفر خود را تمام کرد که طی آن 22هزار میلیارد اعتبار برای طرح های مختلف مانند تکمیل و ترمیم گلزار شهدای بین المللی کرمان اختصاص یافت.

وی افزود: به همراه آیت الله رئیسی وزرای وی، استان را تقسیم بندی کردند و به مناطق مختلف به عنوان نماینده رئیس جمهور سرکشی کردند و با مردم رودررو به صحبت پرداختند؛ وزیر کشور در خود شهر کرمان قرار داشت و از صبح جمعه در مناطق حاشیه ای کرمان مانند سیدی، شهرک صنعتی و محله بنی هاشم حضور یافت و بخشی از تأسیسات شهری را سرکشی کرد؛ ذیل همین حضور نیز معاونین وزرا و مشاورین برنامه هایی پرحجم داشتند به طوری که مشاورین وزیر کشور جداگانه بازدیدی از مناطق حاشیه شهر داشتند و برخی تا 2 شب با مردم صحبت کردند.

حجت الاسلام الله وردی اظهار داشت: میز خدمت از 5 شنبه تا جمعه در سراسر استان عمدتا با حضور یک معاون وزیر همراه بود که در اداره راه و شهرسازی کارمندها به همراه خود معاون وزیر پاسخگوی مردم بودند.

وی با اشاره به حضور حجج اسلام والمسلمین تقوی و حاج ابوالقاسم در سفر استانی رئیس جمهور گفت: یکی از برنامه های خاص سفر استانی جلسه مسؤولین مرتبط با روحانیون استان بود که از صبح پنجشنبه تا عصر جمعه برنامه داشتند و نشستی با مسؤولین حوزوی، ائمه جمعه و روحانیت داشتند؛ در نشست مرتبط با حوزه مسؤول حوزه های برادران و خواهران، مسؤولین اوقاف، سازمان تبلیغات و نهادهای مرتبط دیگر حضور داشتند و مشکلات را طرح کردند.

مشاور روحانیت و امور فرهنگی استاندار کرمان ادامه داد: موقوفات مدارس علمیه و مدرسه نیمه ساخت امام صادق از مهم ترین مسائل طرح شده در جلسه مسؤولین حوزوی با حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم بود که قرار شد وی شخصا پیگیری کند؛ در جلسه عمومی نیز تعدادی از اساتید و ائمه جمعه با حضور سیدصولت مرتضوی معاون رئیس جمهور مطالب خود را طرح کردند که در موارد لازم قول پیگیری داده شد.

وی همچنین سرکشی به خانواده روحانیون شهید و معمرین حوزه را از برنامه های همراهان رئیس جمهور معرفی کرد و گفت: به خانه شهیدان فقیه، یزدانی و شیخ شعاعی و همچنین مرحوم حسنی توسط مسؤولین امور روحانیت دفتر ریاست جمهوری در حاشیه سفر سر زده شد و با خانواده آن ها دیداری صورت گرفت؛ همچنین از فعالان ویژه روحانیت مانند حجت الاسلام دایی زاده آزاده سرافراز و فعال قرآن شهر قدردانی صورت گرفت.

رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان کرمان تصریح کرد: در فضای سفر رئیس جمهور تشریفات حذف شده بود و حتی یک بنر برای تبریک حضور وی را در شهر ندیدم و تأکید شده بود بنر نصب نشود؛ حضور آیت الله رئیسی در مناطقی که مسؤولین هم نمی رفتند و همچنین میز خدمت هایی که شکل گرفته بود نکته مثبت این سفر بود؛ حضور وزرا، معاونین و مشاورین در مناطق مختلف و نزدیک شدن به فضای دغدغه های مردم از فواید ستودنی این سفر است.

وی در پایان با اشاره به سرکشی رئیس جمهور به منطقه محروم زهکلوت گفت: اتفاقات خوبی در انتظار زهکلوت و منطقه جازموریان است زیرا مباحث مرتبط به تالاب جازموریان و منطقه بسیار محروم زهکلوت در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و در برخی موارد تصمیماتی گرفته شد که گزارش نهایی آن ها در آینده ارائه می شود.

ارسال نظرات