۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۷۱۷۹

تمدید بازداشت «بسام السعدی» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین

تمدید بازداشت «بسام السعدی» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین
دادگاه رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه بازداشت شیخ «بسام السعدی»، از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری رود اردن را به مدت شش روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رسانه های خبری امروز سه شنبه با اعلام این خبر، اولین تصاویر «بسام السعدی» از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دادگاه رژیم صهیونیستی را منتشر کردند.

السعدی در پیام کوتاهی خطاب به سوال یک خبرنگار تنها فرصت یافت که بگوید که هدف بازداشت خودسرانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

در ادامه زندانبانان رژیم صهیونیستی از ادامه مصاحبه خبرنگار با بسام السعدی جلوگیری کردند.

نیروهای رژیم اسرائیل السعدی را سه هفته پیش در کرانه باختری بازداشت کردند.

آزادی خلیل العواوده و بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی از شروط این جنبش برای آتش بس در غزه بود و رایزنی ها برای آزادی این دو اسیر فلسطینی از طریق طرف های میانجی ادامه دارد. پنجشنبه گذشته خبر رسید که هیاتی از طرف فرستاده سازمان ملل با السعدی دیدار کرده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز اخیرا پیش با این دو اسیر ملاقاتی انجام داد تا زمینه آزادی العواوده و السعدی براساس شروط جهاد اسلامی در خصوص آتش بس فراهم شود.

توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه 17 مرداد ماه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

این آتش‌بس پس از آن بسته و اجرایی شد که ۵۸ شهرک صهیونیست نشین از داخل نوار غزه هدف حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

بر اساس این توافق، مصر برای آزادی اسیر بسام السعدی در کوتاهترین زمان ممکن تلاش می‌کند و همچنین تلاش خود را به کار خواهد بست و متعهد خواهد شد که اسیر عواوده آزاد شود.

در همین راستا، منابع خبری گزارش دادندکه یک هیات امنیتی مصری به زودی در راستای تثبیت آتش‌بس در غزه، به تل آویو و نوار غزه سفر خواهد کرد.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از برخی منابع خود اعلام کرد که هدف از سفر هیات مصری تثبیت آرام‌سازی اوضاع در غزه و پیگیری موضوع آزادی اسیر خلیل عواوده و بسام السعدی است.

شورای مسؤول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی شنبه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد که در صورت شهادت العواوده، حملات علیه سرزمین‌های اشغالی از سر گرفته می‌شود./۹۸۸/

ارسال نظرات