۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۷۱۷۳۰۰

برگزاری نوزدهمین دوره اجلاس پیرغلامان در کرمانشاه

برگزاری نوزدهمین دوره اجلاس پیرغلامان در کرمانشاه
نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی اول تا سوم شهریورماه مصادف با 25 تا 27 ماه محرم با حضور خادمانی از 9 کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی اول تا سوم شهریورماه با حضور خادمانی از کشورهای هند، عراق، لبنان، کویت، افغانستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان و جمعی از پیرغلامان کشورمان در کرمانشاه برگزار می‌شود.

برگزاری نوزدهمین دوره اجلاس پیرغلامان در کرمانشاه

در سال ۸۱ طرحی در معاونت صدا رسانه ملی ارائه شد، مبنی بر اینکه از مداحان و پیرغلامان تجلیل شود که از همان سال شش سال این اجلاس در حسینیه جماران برگزار شد و از مداحان تهرانی تجلیل شد و قرار بر این شد که این اجلاس در همه استان‌ها برگزار شود که اولین دوره آن در شهر زنجان برگزار و این شهر به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی انتخاب شد و امسال نوزدهمین همایش آن در کرمانشاه برگزار می‌شود.

کرمانشاه دروازه کربلا

پوستر این اجلاس برگرفته از اِلمان‌های دینی و مذهبی کرمانشاه و با شعار «کرمانشاه دروازه کربلا» طراحی شده است. این استان از دیرباز دروازه کربلا بوده و کاروان ‌ای بسیاری از مرزهای این استان عازم عتبات عالیات می‌شدند و در حال حاضر نیز این استان با مردمان مهمان نوازش همچنان میزبان زوار حسینی هستند و بناست در اربعین حسینی مرز خسروی هم به روی زائران باز شود.

رونمایی از از آیین زنجیرزنی کرمانشاه

 اجلاس پیرغلامان حسینی در شهرهایی برگزار می‌شود که سبک خاص عزاداری داشته باشند که در کرمانشاه از آیین زنجیرزنی رونمایی خواهد شد. مراسم عزاداری مردم کرمانشاه در ماه محرم نشانه عشق و علاقه و شور مردم این دیار به امام حسین (علیه‌السلام)است و قابل وصف نیست.

برپایی روضه خانگی در سطح کرمانشاه

تجلیل و سرکشی به پیرغلامان استان کرمانشاه و برپایی روضه‌های خانگی در مدت زمان برگزاری اجلاس، از جمله برنامه‌های امسال است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات