۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۷۱۷۳۰۷

شروع به بررسی الگوریتم‌های تیک تاک توسط اوراکل

شروع به بررسی الگوریتم‌های تیک تاک توسط اوراکل
اوراکل که قرار است داده‌های کاربران آمریکایی را در اختیار داشته باشد، شروع به بررسی الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی کرده تا ببیند آیا ادعای نظارت چینی‌ها بر اطلاعات کاربران درست بوده یا خیر.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، اوراکل الگوریتم‌های تیک تاک و مدل‌های تعدیل محتوا را در زیر ذره بین خود قرار داده تا مطمئن شود مقامات چینی در آنها دخالت نمی‌کنند. تیک تاک در حال انتقال تمام داده‌های کاربران آمریکایی به فضای ذخیره‌سازی ابری اوراکل مستقر در ایالات متحده است.

یکی از سخنگویان اوراکل گفت: بررسی‌ها نشان می دهد که چگونه الگوریتم‌های تیک تاک محتوا را حباب (bubble up) می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که نتایج مطابق با انتظارات است و مدل‌ها به هیچ وجه دستکاری نشده‌اند.

در سال 2020، دولت ترامپ تلاش کرد تا یک شرکت آمریکایی را مجبور به خرید تیک تاک تیک تاک کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی را تأیید کرد که در آن اوراکل و والمارت بخش آمریکایی تجارت را اداره می‌کردند، اما این امر محقق نشد.

در همین حال، تیک تاک متعهد شده که شفاف‌تر باشد و تلاش می‌کند تنظیم‌کننده‌ها و قانون‌گذاران را متقاعد کند که داده‌های کاربران ایالات متحده امن هستند. شوزی چو، مدیرعامل تیک تاک اخیرا در نامه ای به 9 سناتور جمهوری خواه نوشت که این شبکه اجتماعی در حال همکاری با اوراکل روی کنترل های جدید و پیشرفته امنیت داده است که امیدوار هستند در آینده نزدیک نهایی شود.

سناتورها در مورد مهندسان بایتن دنس، شرکت مادر تیک تاک که در شکل‌دهی الگوریتم‌های اپلیکیشن نقش دارند، سوالی پرسیدند. چو در پاسخ نوشت: مهندسان بایت دنس در سراسر جهان ممکن است در توسعه این الگوریتم‌ها کمک کنند، اما راه حل ما و اوراکل تضمین می‌کند که آموزش الگوریتم تیک تاک فقط در زیرساخت ابری اوراکل رخ می‌دهد و همچنین از بررسی امنیتی و اعتبارسنجی الگوریتم مناسب شخص ثالث اطمینان می‌دهد.

در ماه ژوئن، BuzzFeed News گزارش داد که مهندسان بایت دنس به طور مکرر به داده های غیر عمومی کاربران آمریکایی تیک تاک دسترسی داشتند. چو گفت که این افراد تنها با کنترل‌های امنیت سایبری قوی و پروتکل‌های تأیید مجوز که توسط تیم امنیتی مستقر در ایالات متحده نظارت می‌شد، می‌توانستند به چنین اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند.

این گزارش منجر به این شد که برندن کار، کمیسر ارشد جمهوری خواه کمیسیون ارتباطات فدرال، از اپل و گوگل بخواهد که تیک تاک را از فروشگاه های اپلیکیشن خود حذف کنند. در میان این رسوایی، رئیس امنیت جهانی این شبکه اجتماعی ماه گذشته استعفا داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات