۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۷۱۷۳۰۹

۸۵۳ دستگاه خودرویی عمومی مشغول خدمت رسانی زائران حسینی تا مرزهای عراق

۸۵۳ دستگاه خودرویی عمومی مشغول خدمت رسانی زائران حسینی تا مرزهای عراق
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۸۵۳ دستگاه خودرویی عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای مشغول خدمت رسانی زائران حسینی اعزامی استان تا مرزهای عراق خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران سفرهای اربعین ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌هایی در سطح استان در قالب ستاد استانی اربعین و کمیته‌های زیر مجموعه و در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  و ستاد اربعین انجام شده و ادامه دارد. 

وی افزود: خدمات قابل ارائه به زائرین باید بر اساس شرایط و امکانات موجود به نحو مطلوب انجام شود زیرا ممنوعیت سفر زائرین اربعین طی چند سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی باعث شده، امسال شاهد افزایش تقاضای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی  باشیم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به  برگزاری چهار جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت با حضور کلیه دستگاه‌های عضو کمیته تصریح کرد: از هفتن شهریور ماه با آغاز سفرهای اربعین حسینی تمام ناوگان حمل و نقل مسافر از جمله 269 دستگاه اتوبوس، 188 دستگاه مینی‌بوس و 269 دستگاه سواری کرایه درخدمت زائران و مسافرین اربعین خواهند بود.

جلال زاده یادآور شد: ایمن سازی محورهای مواصلاتی و ارتقا و بهبود کیفیت خدمات رسانی در پایانه‌های مسافربری استان به زائران نیز در کنار اقدامات تکمیلی دیگر از جمله برنامه‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی است که با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: مسؤولان کاروان‌های زیارتی به منظور استفاده بهینه از  ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به اعزام کاروان‌های تحت سرپرستی خود از آغازین روزهای اعزام اقدام کنند تا در زمان ازدحام مسافر خللی در جابه‌جایی اعزام  ایجاد نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: مهمترین اولویت این سازمان در اعزام زائران کربلای معلی افزایش ایمنی در سفر است که در بحث کنترل‌های فنی و ایمنی ناوگان، مدیران فنی شرکت‌های مسافربری ملزم شده‌اند ناوگان خود را پیش از سفر مورد معاینه فنی قرار دهند و از صحت عملکرد ناوگان اطمینان حاصل کنند.

جلال زاده با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد مدیران فنی از اولویت های سفر اربعین است، یادآور شد: در این زمینه ناظران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگان پلیس راه بر حسن اجرای این کار نظارت خواهند کرد و به شکل تصادفی برخی از اتوبوس‌ها را مورد بازدید قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: کاروان‌های زیارتی می‌توانند از مجتمع‌های خدماتی رفاهی که دارای امکانات مناسبی هستند به منظور توقف‌های مورد نیاز بین راهی استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران و زائرین در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای اربعین در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای‌‌پیام/69014/س

ارسال نظرات