۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۷۱۷۳۱۸

دادستان تهران به دادسراها ، دستور برخورد قاطع با عاملان قطع درختان را صادر کرد

دادستان تهران به دادسراها ، دستور برخورد قاطع با عاملان قطع درختان را صادر کرد
دادستان تهران به سرپرستان دادسراها دستور برخورد قاطع با عاملان قطع درختان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس از تهران، علی صالحی در جلسه با معاونان دادستانی و سرپرستان نواحی ۳۲ گانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: پیشرفت‌های موثری در نواحی قضایی دادسراهای تهران انجام شده که قابل تقدیر است.

وی پس از ارائه گزارش عملکرد ماهانه دادسراهای تهران و اظهارات معاونان، گفت: برای مدیریت پرونده‎های خاص و مهم، به صورت فعال تر اقدام کنید و گزارش را به موقع به معاونت پرونده‌های خاص دادستانی ارائه دهید تا رصد جامعی انجام شود.

دادستان تهران با بیان اینکه امنیت مردم مهمترین موضوع دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخورد قاطع و سریع با جرایمی مانند سرقت به ویژه سرقت به عنف، آدم ربایی و جرایم خشن ضروری است و در مورد این پرونده‌ها، لازم است با رعایت همه تشریفات دادرسی، تصمیم به موقع اتخاذ شود و تأکید می‌کنم با کسانی که بخواهند نظم عمومی را به خطر بیندازند با برخورد قاطع دستگاه قضایی رو به رو خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر تکریم همکاران قضایی و اداری به سرپرستان دادسراهای تهران یادآور شد: به صورت مستمر شعب دادسراهای تحت مدیریت را بازرسی کنید و بر رفتار و عملکرد همکاران قضایی و اداری از حیث تکریم ارباب رجوع، تناسب قرارهای تأمین با جرم ارتکابی، تعیین اوقات، رعایت نظم و انضباط اداری، اجرای دستورالعمل‌های بایگانی و نیز ثبت و نگهداری پرونده‌ها نظارت مداوم داشته باشید.

صالحی با اشاره به اهمیت اتقان آراء قضایی، تاکید کرد: با برگزاری نشست‌های مستمر تخصصی قضایی، ضمن همفکری در اتخاذ تصمیم در موارد مهم، آراء صادره را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

در این جلسه مقرر شد در دادسراهای تخصصی، سرپرستان دادسراها تغییر کاربری املاک را با دقت رصد کنند و با عوامل اخلال در حقوق عامه و تضییع حقوق بیت المال در حوزه منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و یا خشکاندن و قطع درختان معابر و خیابان‌ها با قاطعیت برخورد کنید.

همچنین دادستان تهران دستورات ویژه ‎ای در خصوص مدیریت پرونده‌های کثیرالشاکی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مسن و تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق کالا و کالاهای مکشوفه در انبارهای گمرکات و اموال تملیکی صادر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات