۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۱۷۳۶۲

آزمون تشریحی مقطع دکتری دانشگاه رضوی برگزار می شود

آزمون تشریحی مقطع دکتری دانشگاه رضوی برگزار می شود
خراسان رضوی - آزمون تشریحی تخصصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ مردادماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آزمون تشریحی تخصصی دانشگاه، ورودی  سال 1401-1402 روزهای پنجشنبه و جمعه 27 و 28 مردادماه 1401 در ساختمان شماره یک این نهاد علمی فرهنگی واقع در حرم مطهر رضوی، صحن امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.

بر این اساس حجت الاسلام محمد میرزایی، رییس حوزه امتحانات دانشگاه رضوی گفت: پیش از این آزمون تستی دوره دکتری همزمان با آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه مقطع کارشناسی و ارشد برگزار شده و کسانی که حد نصاب لازم را به دست آورده اند برای شرکت در آزمون تشریحی دعوت شدند.

وی افزود: افراد دعوت شده 95 نفرهستند که از این تعداد 32 خانم و 63 نفرآقا در 6 رشته به رقابت می پردازند که صبح و عصر روز نخست مواد تخصصی و روز دوم مواد حوزوی یعنی فقه و اصول فقه و ادبیات عرب امتحان گرفته می شود.

رییس حوزه امتحانات بیان داشت: به دلیل آنکه برخی داوطلبان شهرستانی هستند امکان اسکان و پذیرایی سه وعده برای آنها مهیا شده است که خانم ها در پردیس خواهران و آقایان در ساختمان شماره یک دانشگاه واقع در صحن امام حسن علیه السلام مستقر خواهند شد.

وی افزود: با توجه به این که نحوه گرفتن سهمیه مقطع دکتری دانشگاه رضوی از وزارت علوم به صورت شناور است 20 سهمیه برای 6 رشته داریم در حدود هر رشته سه نفر می توان جذب کرد اما اگر داوطلبان رشته ای حد نصاب لازم برای برگزاری دوره را به دست نیاورند آن رشته را برگزار نخواهیم کرد بلکه سهم آن به دیگر رشته های دارای متقاضی بیشتر و حد نصاب لازم اختصاص خواهد یافت.

حجت الاسلام میرزایی گفت: نتایج این آزمون سعی می شود به همراه مصاحبه قبل از شروع ترم درسی دانشگاه یعنی 10 مهرماه اعلام شود تا همزمان با دیگر مقاطع تحصیلی دروس این دوره نیز آغاز شود چنانچه این اتفاق میسر نشود از بهمن پذیرش و دوره تحصیلی آغاز می شود.

وی در پایان با آرزوی ایجاد زمینه ای برای بروز استعدادهای خوب در این آزمون و جذب و پذیرش آنها در دانشگاه رضوی گفت: داوطلبان در تمام این مدت برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه را باید به همراه داشته باشند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات