۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۱۷۳۹۸

رئیس سازمان تبلیغات از ۲ چهره قرآنی "جهاد تبیین" تقدیر کرد

رئیس سازمان تبلیغات از ۲ چهره قرآنی
رئیس سازمان تبلیغات از تلاش‌های ۲ چهره‌ قرآنی در راستای جهاد تبیین تقدیر کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عصر روز چهارشنبه 26 مردادماه 1401 با حضور در همایش مدیران دارالقرآن‌های استانی سراسر کشور از آقایان ابوالفضل بهرامپور و سیدجواد موسوی درچه‌ای به سبب تلاش‌هایشان در راستای جهاد تبیین قرآنی تقدیر و تشکر کرد.

بنابر این گزارش در این جلسه از استاد ابوالفضل بهرامپور به علت تلاش‌های وی در زمینه ترجمه و تفسیر قرآن کریم و تألیف کتب متعدد در این زمینه از جمله لغت‌نامه تفسیری و تدبری قرآن کریم، تفسیر یک جلدی مبین و ترجمه نهج‌البلاغه تقدیر و تشکر به عمل آمد و از حجت الاسلام موسوی درچه‌ای به علت برقراری کرسی تلاوت دائمی اذانگاهی از تابستان سال 1397 تاکنون در مسجد امام خمینی بازار تهران.

درچه‌ای که از قاریان ممتاز قرآن کریم است قاری راتب (ثابت) وعده اذانگاهی ظهر است و تا روز گذشته (به استثنای ایام پیک کرونا) 1090 کرسی تلاوت 20 تا 30 دقیقه‌ای را در این مسجد برگزار کرده که با استقبال بازاریان و نمازگزاران این مسجد مواجه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در این جلسه طی سخنانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین گفت: ایشان در مدت کوتاهی 50 اشاره مستقیم و بیش از 150 اشاره به هم‌خانواده‌های مسئله "تبیین" داشته‌اند که تکلیف اصلی ما را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه "تبیین" واژه‌ای قرآنی است و تعمق در آن معارفی را به دست می‌دهد، گفت: جامعه قرآنی و سازمان دارالقرآن بیش از دیگران مخاطب فرمایش رهبری‌اند، زیرا آنچه باید تبیین شود حقایق قرآنی است که برای مردم نازل شده است.

وی معنای اصلی تبیین را بیان واضح مسائل عنوان کرد و گفت: معنی تبیین، ماست مالی کردن عملکرد مسئولان نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین در سازمان دارالقرآن الکریم اشاره کرد و گفت: این قرارگاه باید بهره‌مندی مردم از قرآن را مضاعف کند و جامعه را به قدرت فکری و روحی و ایمان برساند، چراکه چشیدن لذت قرآن مقدمه‌ای است که ما هنوز آن را نچشیده‌ایم.

قمی حمایت و همت مضاعف را لازمه این مأموریت دانست و تصریح کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی سقف توان خود را در حمایت از این قرارگاه به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به استقبال پرشور از مهمانی 10 کیلومتری در روز عید غدیر و سرود سلام فرمانده در عین بی‌اطلاعی بخشی از جامعه از این فعالیت‌ها افزود: بخشی از مردم هنوز در معرض تبلیغات ما نیستند، این در حالی است که کل جامعه باید از قرآن بهره‌مند باشد و در این راه باید بیان‌های شیواتر، روان و عمومی‌تر، نوآوری در شیوه و ابزار انتقال و ادبیات را به کار گرفت.

ارسال نظرات