۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۱۷۷۶۷
حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به قانون گریزی شرکت های خصولتی:

برخورد با متخلفین فولاد مبارکه بر عهده قوه قضائیه است

برخورد با متخلفین فولاد مبارکه بر عهده قوه قضائیه است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به قوه قضائیه ارجاع شده است و مجلس در خصوص برخورد با متخلفین نمی تواند کاری کند.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در خصوص گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت هایی مانند فولاد مبارکه اصفهان از شرکت های خصولتی هستند که مانند بانک های خصوصی قانون گریزی در آن ها زیاد است و مدیریت های تو در تو سبب ایجاد حاشیه امن برای دولتی ها شده که در نهایت به فساد هایی از این دست منتهی می شود.

وی ادامه داد: وقتی می خواهند حقوق بدهند خود را خصوصی معرفی می کنند و حقوق نجومی می دهند و وقتی نیز می خواهند از خدمات دولتی استفاده کنند خود را دولتی معرفی می کنند که یکی از گرفتاری های کشور است و دولت باید همه شرکت های خصولتی را تعیین تکلیف کند.

ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به قوه قضائیه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم اظهار داشت: شرکت های خصولتی یا باید کامل واگذار شوند و به قیمت عادلانه فروخته شوند یا اینکه کاملا دولتی شوند که با مدیریت واحد و قوی پیش برود و همچنین سازمان های نظارتی و دیوان محاسبات توان ورود به آن ها را داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی کیا عنوان کرد: نسبت به بودجه شرکت های خصولتی لازم است تعیین تکلیف اساسی صورت گیرد؛ گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به قوه قضائیه ارجاع شده است و مجلس در خصوص برخورد با متخلفین نمی تواند کاری کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص شروع روند تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: پول پاشی هایی خارج از مجموعه شکل گرفته و بدون ضابطه در فولاد مبارکه انتصاباتی انجام شده است و هزینه های مجموعه را بالا بردند که سبب شد تحقیق و تفحص الزامی شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
با توجه به اینکه شرکت ها خصوصا شرکت های خصولتی در ایران از یارانه ها فراوانی در همه زمینه ها از معدن تقربا رایگان گرفته تا گاز، برق، گازوئیل و... یارانه ای و تقریبا مفت البته نسبت به کشور های دیگر که همه ی اینها از بیت المال است از نظر قیمتی هم نباید مانند دیگر کشور ها باشند و قیمت فولاد در ایران حداقل برای مصرف کننده واقعی باید خیلی کمتر باشد و دولت و قوه قضائیه باید این مسئله رو پیگیری جدی کنند.
0
0
رضا صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
متاسفانه پای دو خودرو ساز بی کیفیت و گران فروش هم در گزارش تخلف فولاد هست. هر جا سخن از بی اعتمادی و بی کیفیتی هست نام ایران‌خودرو و سایپا می‌درخشد. کجاس مردی که درب این دو شرکت آفتابه سازی را گل بگیرد تا دعای مردم تا سالیان سال پشت سرش باشد؟
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
قوه قضاییه در دولت دوازدهم کجا بوده که چنین تخلفی را تشخیص نداده؟
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
تمامی شرکتهای دولتی همین وضعیت را دارند وقتی بودجه شرکت دولتی از بودجه سازمان بالا دستی اش بیشتر است هیچ وقت قابل کنترل نیست مگر منحل شود
0
0
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
اینها همگی باید متهم به اخلال شبکه ای و سازمان یافته در اقتصاد کشور و خیانت در امانت بیت المال شوند زیرا علیرغم خصولتی بودن امثال فولاد مبارکه از سنگ معدن گرفته تا گاز مصرفیشان از حقوق ملت بهره برداری شده است در راستای چپاول و هزینه سازی برای مردم زیرا حجم بسیار زیادی از زد و بند فروش به اصطلاح سهمیه واحدهای تولیدی سر از بازار آزاد در آورده است که همگی باید جوابگوی سوء استفادهها باشند و...
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
مانیفست اصلاحات : می دزدم پس هستم
0
0