۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۷۱۷۸۵۷

پلمپ شدن 4 نانوایی در سنندج به دلیل کم‌فروشی، کم‌کاری و عدم پخت نان

پلمپ شدن 4 نانوایی در سنندج به دلیل کم‌فروشی، کم‌کاری و عدم پخت نان
پس از انتشار گزارش‌های خبرگزاری تسنیم و بازدیدهای میدانی مسئولان و نظارت بر نانوایی‌ها، بالاخره کم‌فروشی، کم‌کاری و عدم پخت نان در سنندج محرز و موجب پلمپ شدن ۴ نانوایی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرگزاری تسنیم ازسنندج، با توجه به اهمیت کیفیت نان که همواره مورد تاکید مسئولان در سراسر کشور بوده رسانه‌ها و خبرنگاران استان کردستان نیز با درنظر گرفتن مشکل کیفیت نان در استان بارها و بارها دراین زمینه گزارش‌های مختلفی تهیه کرده و رسیدگی به این معضل و رفع مشکلات موجود را به مسئولان مربوطه یادآور شده‌اند؛ اما واقعیت امر اینجا بود که اگرچه اقدام‌هایی هم به صورت پراکنده و بعضا جزیره‌ای انجام شد ولی تا این لحظه نان با کیفیت از تنور نانوایی‌های کردستان خارج نشد.

البته ماجرا به این موضوع هم ختم نشد و از زمانی که دولت مردمی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی موضوع استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند برای مدیریت آرد و نان در سراسر کشور را اجرایی کرد برخی از واحدهای صنفی مورد نظر با این بهانه که آردی برای پخت ندارند یا اینکه پخت برایشان به صرفه نیست در اقدامی خودسرانه روزهایی خاص یا ساعاتی خاص از ایام هفته را تعطیل کردند.

آغاز این فرآیند معیوب در شرایطی اتفاق افتاد که کردستانی‌ها برای تامین نان مورد نیازشان در برخی از محلات یا شهرستان‌ها با چالشی روبرو می‌شدند و به دلیل کم کاری برخی واحدهای صنفی در سایر نقاط شهر یا روستا بخصوص مرکز استان تجمع مردم برای تامین نان و صفوف طولانی شکل گرفت؛ به عنوان مثال اگر یک روز صبح از نانوایی‌های سطح شهر سنندج بازدید کنید، در مقابل برخی نانوایی‌ها صف‌های خرید نان را می‌بینید که به بهانه صرف صبحانه از کار دست کشیده و مردم نیز جلوی مغازه  منتظر آغاز دوباره فعالیت در گرمای تابستان ایستاده‌اند.

از سوی دیگر  برخی از این واحدهای صنفی، کم بودن سهمیه آرد را علت شلوغی عنوان کرده و سهمیه بیشتری مطالبه می‌کنند چراکه هر کیسه آرد 32هزار تومانی را نرخ 600 تا 650 هزار تومان به فروش می‌رسانند! که بالاخره مسئولان استان بعد از گذشت چند ماه روز گذشته در این زمینه ورود کرده و با متخلفان برخوردی قاطع و قانونی داشتند.

در همین راستا؛ سید نجیم حسینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از آغاز طرح ویژه نظارت بر نانوایی‌ها و عرضه نان در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این گشت مشترک توسط کارشناسان تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح و بازدیدهای میدانی از نانوایی‌ها، چهار واحد نانوایی متخلف در سنندج پلمب شد، گفت: متأسفانه این نانوایی‌ها اقدام به کم‌فروشی در عرضه و چانه نان کرده بودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با ابراز تأسف از اینکه علی‌رغم تذکرات گذشته، کماکان برخی از نانوایی‌ها اقدام به کم‌فروشی می‌کنند، تصریح کرد: نظارت و بازرسی‌ از نانوایی‌های استان تشدید و ادامه داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی نانوایان برخورد جدی و بدون اغماض توسط مسئولان امر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف نانوایی‌های مرکز استان کم‌‌فروشی بوده و در مسائل بهداشتی مشکلی ندارند، عنوان کرد: در هنگام مراجعه به برخی از نانوایان (ساعت 10:30 صبح) به بهانه صبحانه کار را تعطیل کرده و مردم گرفتار بودند که باید اتحادیه و جهادکشاورزی استان زمان مناسبی برای صرف صبحانه در نانوایی‌های استان تعیین کنند و این بی‌نظمی‌ ساماندهی شود.

حسینی با اشاره به اینکه هر کیسه آرد با قیمت 32 هزار تومان به نانوادار داده شده و در بازار آزاد با قیمت 600 تا 650 هزار تومان خرید و فروش می‌شود افزود: آرد اختصاص یافته به نانوایی‌ها باید با نظارت ناظران، پخت شده و به دست مردم برسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با هشدار اینکه هرگونه کم‌فروشی، کم‌کاری و عدم پخت نان، موجب پلمپ شدن نانوائی‌های متخلف خواهد شد، یادآور شد: نانواداران ضمن رعایت قانون، باید نان با کیفیت تحویل مردم دهند.

به گزارش تسنیم؛ اکنون که این 4 نانوایی متخلف پلمپ شده، انتظار می‌رود ضمن برخورد قانونی با متخلفان، نظارت بر فعالیت نانواداران و شیوه عرضه نان به صورت مستمر در استان کردستان به ویژه شهر سنندج ادامه داشته باشد، تا هم عبرتی برای دیگران شده و جلوی تخلف نانوایی‌هایی که کم‌فروشی کرده و یا از شیفت کاری خود کاسته‌ و آرد دولتی را به فروش می‌رسانند، گرفته شود.

انتهای پیام/481/ی

ارسال نظرات