۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۱۸۱۴۸
وال‌استریت‌ژورنال:

گسترش روابط ایران و روسیه، آمریکا را نگران کرده است

گسترش روابط ایران و روسیه، آمریکا را نگران کرده است
یک نشریه آمریکایی در گزارشی تحلیلی نوشت که فشار‌ها و تحریم‌های غرب، روابط نظامی و تجاری ایران و روسیه را تقویت کرده و این وضعیت، نگرانی آمریکا را افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نشریه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی تحلیلی به قلم «بنویت فاکون» نوشته است: روسیه و ایران، با وجود تحریم‌های غرب علیه دو کشور، در حال تقویت روابط خود هستند و این مسئله موجب نگرانی واشنگتن شده است.

نویسنده دراین‌باره افزود: ایران و روسیه بیشتر از هر زمانی به هم نزدیک شده‌اند. تلاش‌ها برای انزوای بین‌المللی این دو کشور، این دو دشمن سرسخت آمریکا را به سمت همکاری‌های نظامی و بازرگانی بیشتری سوق داده است و این برای واشنگتن هشداردهنده است.

نویسنده وال‌استریت ژورنال می‌نویسند دو کشور در مخالفت با نظم کنونی جهان به رهبری آمریکا شریک و هر دو تحت تأثیر تحریم‌های سخت آمریکا هستند.

فاکون معتقد است: اتحاد و روابط نزدیک‌تر روسیه و ایران می‌تواند به دو کشور کمک کند تا از طریق یافتن بازار‌های جدید برای محصولاتشان و تقویت همکاری‌های نظامی، تأثیرات تحریم‌های غرب را کاهش دهند.

وی در پایان نوشت: در سال جاری تجارت دوجانبه بین روسیه و ایران ۱۰ درصد افزایش یافته و در سال ۲۰۲۱ تجارت بین دو کشور با رشدی ۸۰ درصدی به ۴ میلیارد دلار رسید./۹۸۸/

ارسال نظرات