۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۸۲۶۰

ادامه تظاهرات مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

ادامه تظاهرات مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی
مردم نیجریه در حمایت از رهبر جنبش اسلامی این کشور شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش و همچنین به منظور آزادی گذرنامه های ایشان تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از مردم و شیعیان کشور نیجریه در اعتراض به بی عدالتی ها در حق شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جبنش اسلامی در این کشور و همسر وی از سوی دولت نیجریه و همچنین فشارهای زیادی که دولت و نظامیان نیجریه بر شیعیان این کشور وارد میکنند، اقدام به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز کردند.

معترضین خواستار آزادی گذرنامه های شیخ زکزاکی و همسرش شدند که تا کنون دولت فدرال نیجریه در این امر بهانه تراشی و کوتاهی کرده است.

لازم به ذکر است، در آگوست سال ۲۰۱۹ پس از آنکه شیخ زکزاکی و همسرش از یک سفر درمانی به هند، به نیجریه بازگشتند، مقامات این کشور گذرنامه‌های آنها را توقیف کردند. علی‌رغم اینکه دادگاه عالی ایالت کادونا در ۲۸ جولای ۲۰۲۱ دستور آزادی آنها را صادر کرد، این مقامات تا کنون از بازگرداندن گذرنامه آنها خودداری کرده‌اند.

دیدار اعضای مجمع تبلیغات اسلامی نیجریه با شیخ زکزاکی 

از سوی دیگر جمعی از اعضای مجمع تبلیغات اسلامی کشور نیجریه وابسته به نهضت اسلامی در این کشور، با شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور در محل اقامتگاه وی در شهر ابوجا پایتخت کشور نیجریه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار شیخ زکزاکی نکاتی را پیرامون مسئله تبلیغ دین در میان هموطنان و نیز در خارج از مرزهای کشور بیان کرد و افزود: مجمع تبلیغات اسلامی نیجریه از زمان تاسیس تاکنون بحمدالله کارنامه ای موفق و خوبی را از خود بجای گذاشته و بنده چه در سال های اسارت و چه قبل از آن در روند فعالیت های این مجموعه بوده و هستم و از روند کار راضی می باشم.

در این دیدار همچنین آمار و اطلاعاتی به صورت یک گزارش تفصیلی توسط رئیس این مجمع ارائه شد که میتوان برای نمونه به برپایی کارگاه های تبلیغی به زبان هوسا و انگلیسی در نیجریه و برخی از کشور های دیگر و همچنین برپایی موکب فرهنگی تبلیغی در مسیر راهپیمایی اربعینی در کشر عراق اشاره کرد./۹۸۸/

ادامه تظاهرات مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

ارسال نظرات