۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۱۸۲۶۴

موافقت با انتقال فرهنگیان با هدف ازدواج و فرزندآوری

موافقت با انتقال فرهنگیان با هدف ازدواج و فرزندآوری
دبیر قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش و پرورش گفت: موافقت با انتقال استثناء همکاران ذی‌نفع برای شاخص‌های ازدواج و فرزندآوری انجام‌ شده است.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، زهرا پناهی‌روا مشاور وزیر در امور زنان و دبیر قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: وزارت آموزش وپرورش به عنوان متولی 16 میلیون دانش‌آموز، بیش از 100 هزار دانشجو معلم و یک‌ میلیون معلم و فرهنگی و موثرترین نهاد در تحقق قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت به شمار می‌رود و در راستای منویات رهبر انقلاب و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قرارگاه ملی جمعیت آموزش‌وپرورش زیر نظر وزیر تشکیل‌ شده است و این موضوع را با تشکیل کارگروه‌های ویژه در ستاد و استان‌ها با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: ماده 34 و 35 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مختص وزارت آموزش وپرورش است که در این راستا تقسیم وظایف در حوزه‌های معاونین و سازمان های ذی‌ربط داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری برای نقل و انتقالات فرهنگیان در این زمینه تسهیلاتی لحاظ و ابلاغ ‌شده است. در راستای حمایت از جوانی جمعیت، سیاست‌های کلی خانواده و به منظور حفظ کیان و انسجام این نهاد و با حمایت وزیر آموزش‌وپرورش و دستور معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در قالب بخشنامه رسمی موافقت با انتقال استثناء همکاران ذی‌نفع برای شاخص‌های ازدواج و فرزندآوری انجام‌ شده است.

پناهی‌روا افزود: در حوزه تربیت‌بدنی یک هزار سالن ورزشی در روزهای پایانی هفته (پنج‌شنبه و جمعه) در اختیار اولیای دانش‌آموزان به‌صورت رایگان قرار می‌گیرد.

دبیر قرارگاه ملی جمعیت وزارت آموزش وپرورش گفت: در جلسه قرارگاه مقرر شد تمام ارکان وزارت آموزش وپرورش در زمینه فرهنگ‌سازی و اجرای مطلوب این قانون، مشارکت و نقش‌آفرینی جدی داشته باشند و بخش‌های مرتبط با وزارت آموزش‌وپرورش تدابیر ویژه حمایتی از زوج های جوان فرهنگی و دانشجو معلم را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظرات