۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۱۸۴۶۶
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

اولویت ما در سفرهای استانی با طرح‌های نیمه‌تمام است

اولویت ما در سفرهای استانی با طرح‌های نیمه‌تمام است
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: اولویت ما در سفرهای استانی با طرح‌های نیمه‌تمامی است که مشکلات ضروری استان را رفع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در برنامه صف اول امشب شبکه خبر سیما، طی سخنانی اظهار داشت: دولت سیزدهم با رویکرد تحولی، سند تحول خود را تنظیم کرد و این سند به‌عنوان خط و مشی و راهبرد ما در دستورکار است؛ در یک‌سال اخیر دولت بین مردم حضور گسترده داشته و این از اولویت‌های ما بود که به‌خوبی انجام گرفت.  

وی افزود: موضوع معیشت مردم در دستورکار دولت است و رییس‌جمهور دغدغه معیشت ملت را دارند و اقدمات کارشناسانه‌ای انجام گرفت و لازمه این کار اصلاح ساختار اقتصادی کشور بود که اقدامات آن آغاز شده است. دولت در حوزه سلامت خدمات خوبی ارائه داد و قبل از اینکه دولت مسئولیت را به عهده بگیرد، تعداد مبتلایان، بستری و فوتی‌های کرونا بسیار بالا بود و دولت جدید واکسن را وارد کشور و هم‌چنین در داخل هم خودکفا شدیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در حوزه اقتصاد به ثبات در بازار رسیدیم و مرکز آمار ایران اعلام کرده تورم نسبت به سال قبل کاهش یافته است؛ این بدین معنا نیست که قیمت‌ها کاهش یافته بلکه سرعت رشد قیمت‌ها کاهش یافته است. رونق اقتصادی در حال شکل‌گیری است و 40 درصد صادرات غیرنفتی ما افزایش داشته و کریدور شمال به جنوب راه‌اندازی شده و این‌ها نشانه وضعیت خوب اقتصادی خواهد بود.

مرتضوی درباره سفرهای استانی دولت عنوان کرد: ما اهداف متعددی را برای این سفرها داریم؛ اول اینکه وظیفه دولت ارتباط با مردم است و این اقدام تقویت انسجام ملی و تحکیم پیوند دولت و ملت است؛ نکته بعدی نظارت میدانی و گوش کردن مشکل مردم و ریل‌گذاری برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است. دولت در این مدت به تکلیفی که بر ذمه دارد، عمل کرده و 31 سفر استانی در بازه زمانی یک‌سال و 7 سفر موضوعی انجام گرفته و به‌طور میانگین هر 9 روز یک‌بار یک سفر انجام گرفته است. دولت کار را شش روز در سطح کلان و یک روز در استان‌ها دنبال می‌کند و این عهد دولت با ملت است.

 وی با بیان اینکه هم‌چنین 138 بازدید موضوعی در استان‌ها را داشتیم، خاطر نشان کرد: در تمام شهرستان‌ها و بساری از بخش‌ها، وزرا و معاونین رییس‌جمهور بازدید داشته و تقریبا شخص رییس‌جمهور در 38 شهرستان حضور یافتند و در استان‌ها، با نخبگان و اقشار مختلف اهالی دیدار و گفت‌وگو می‌کردند. رییس‌جمهور متناسب با مزیت‌ها و مشکلات موجود در استان‌ها، جلسات را برگزار کرده و بدون تشریفات متداول حضور یافت و بدون واسطه حرف مردم را شنید.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: اولویت ما در سفرهای استانی با طرح‌های نیمه‌تمامی بود که مشکلات ضروری استان را رفع می‌کند. منابع لازم در بازه زمانی سه-چهار ساله برای تکمیل این طرح‌ها پیش‌بینی شد و تعهدات سال 1400 انجام گرفته و در ادامه هم انجام خواهد شد. بخش قابل توجهی از تعهدات سفرها عملیاتی شده و توافقات در دست اجراست؛ بخش زیادی از طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شده‌اند و از 5030 طرح تاکنون 191 مورد به اتمام رسیده و 4507 مورد در دست اجرا و الباقی هم در دست پیگیری است.

مرتضوی درباره اینکه برخی مطرح کرده‌اند که دولت بعضاً بخشی از طرح‌ها را به علتی افتتاح نمی‌کند، عنوان کرد: این‌طور نیست؛ اگر طرح‌ها یک روز زودتر امکان اتمام داشته باشد، ما اصلاً به تأخیر نمی‌اندازیم و این تأکید رییس‌جمهور است.

وی گفت: ما در سفرهای استانی به استانداران توصیه کردیم برای تنظیم طرح‌ها در استان با نمایندگان مجلس هماهنگ باشند و این تأکید رییس‌جمهور است. ما با نمایندگان هماهنگی داریم و درباره مصوبات و مسائل و مشکلات مناطق جلسه برگزار می‌کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: رییس‌جمهور حدود 350 دستور را حین سفر صادر کردند و برای این دستورات به دقت بررسی و پیگیری می‌کنیم و بسیاری از این موارد به نتیجه رسیده است.  مثلا ایشان درباره آزادسازی سواحل دستور 20 روزه دادند و بخش قابل توجهی از سواحل آزاد شده و مردم از آن استفاده می‌کنند و ما گزارش این موارد را به رییس‌جمهور و مردم ارائه می‌دهیم.

مرتضوی گفت: تاریخ دور دوم سفرهای استانی دولت هنوز مشخص نیست و نیازمند یک جمع‌بندی هستیم و در این باره مشغول برنامه‌ریزی هستیم. حتما به نظارت بر مصوبات سفرهای دور اول خواهیم پرداخت.

وی در ادامه عنوان کرد: رییس‌جمهور با آحاد مردم در ارتباط هستند و مردم از طریق معاونت ارتباطات مردمی و هم‌چنین در سفرهای استانی از طریق میزهای ارتباطات سخن خود را به آقای رییس‌جمهور می‌رسانند. هم‌چنین ما نیازها و موضوعات مردم که به ما منتقل می‌کنند را به دستگاه‌های مربوطه انتقال می‌دهیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه بخشی از تونل احیای دریاچه ارومیه با مشکل روبرو شده بود و منابع لازم برای این امر پیش‌بینی شده و تا الان در سال 1401 حدود 175 میلیارد تومان به استان و دستگاه اجرایی اختصاص داده شده و مشغول کار هستند و حدود 750 الی 1000 میلیارد تومان پول نیاز باشد و ان‌شاءالله با همین مبلغ حدود 175 میلیارد تومان آب به دریاچه ارومیه می‌رسد. 

مرتضوی اظهار داشت: ما ان‌شاءالله در دور سفرهای استانی حتما بر اجرای مصوبات دور اول سفرها تأکید خواهیم داشت.

   وی گفت: رییس‌جمهور و دولت هیچ ملاحظه‌ای جز منافع ملت ایران و پیشرفت کشور نداشته و هیچ‌گونه ملاحظه سیاسی در انجام اقدامات خود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات