۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۷۱۸۶۰۴
فاطمی امین مطرح کرد؛

شفافیت بخش واقعی اقتصاد رمز حل ریشه ای مشکلات اقتصادی

شفافیت بخش واقعی اقتصاد رمز حل ریشه ای مشکلات اقتصادی
وزیر صمت سامانه جامع تجارت را از زیرساخت های مهم شفافیت بخش واقعی اقتصاد یاد کرد و گفت: جلوگیری از قاچاق، شفافیت برداشت از معادن و احتکار از کارکردهای این سامانه است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن، تجارت عصر امروز در دیدار با نمایندگان طلاب کشور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: در بخش مالی اقتصاد مانند حساب بانکی، تراکنش های مالی وغیره با زیرساخت‌های انجام شده از شفافیت نسبی برخوردار است.

وی ادامه داد:  از آنجایی که بخش واقعی اقتصاد شفاف نیست به خوبی قابل کنترل نیست و اکثر برخوردهای انجام شده در این حوزه وضعیت انفعالی و در مقابل عمل انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: شفافیت بخش واقعی اقتصاد رمز حل ریشه ای مشکلات اقتصادی است، اگر این بخش شفاف شود امور کشور را می توان با مالیات اداره کرد و وابستگی به نفت قطع و رانت و سواستفاده ها از بین می رود.

فاطمی‌امین ادامه داد: شفافیت بخش واقعی اقتصاد یکی از اولویت ها و اهداف دولت سیزدهم برای جلوگیری از انحراف منابع، افزایش کیفیت و بهره وری تولید است.

وی راه اندازی سامانه جامع تجارت را از زیرساخت های مهم شفافیت بخش واقعی اقتصاد یاد کرد و گفت: روزانه ۵ میلیون تراکنش در این سامانه انجام می گیرد، جلوگیری از قاچاق و کالای تقلب، شفافیت برداشت از معادن، احتکار، مالیات وغیره از کارکردهای این سامانه است.

وی در ادامه ضمن تبیین برنامه های وزارت صمت اظهار داشت: تمام استعلامات بصورت الکترونیکی شده و فرایند صدور کارت بازرگانی فقط از طریق الکترونیکی‌ انجام می گیرد.

فاطمی امین ادامه داد: نظام توزیع بصورت دقیق برنامه ریزی شده و شفافیت زنجیره توزیع کالا به خوبی پیش می رود و با این اقدام‌ نظام توزیع  شفافیت بیشتری پیدا کرده است.

ارسال نظرات