۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۱۸۹۹۵

برگزاری محفل شب شعر برای پیشوازی از «اربعین حسینی» در پاکستان

برگزاری محفل شب شعر برای پیشوازی از «اربعین حسینی» در پاکستان
همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع)، محفل ادبی با حضور شاعران و اندیشمندان برجسته پاکستانی به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «راولپندی» برگزار شد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، در این محفل ادبی که با حضور چهره‌های ادبی و شعرای پاکستانی و دوستداران اهل بیت (ع) برگزار شد، برخی از شاعران صاحب نام سروده‌های خود را در رثای شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش و با موضوع تشریح فرهنگ حسینی و رویداد جهانی اربعین حسینی به زبان فارسی و اردو خواندند.

این محفل ادبی که برای پیشوازی از اربعین شهادت حضرت امام حسین علیه السلام در خانه فرهنگ کشورمان در شهر راولپندی برگزار شد، در محیطی معنوی و ادبی با استقبال دوستداران اهل بیت علیهم السلام و ادب دوستان همراه بود.

رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی نیز در سخنان خود در آیین آغاز این محفل ادبی، مکتب امام حسین علیه السلام را مکتب حریت و آزادگی دانست و گفت: حادثه عاشورا، یک مکتب بوده و پرچمدار مبارزه با ظلم و حق علیه باطل است.

«فرامرز رحمان زاد» با ابراز تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به همه مسلمانان و عاشقان اهل بیت (ع) ویژه در پاکستان، افزود: بابت تلفات جانی و مالی فراوانی که به دلیل وقوع سیل ویران گر در مناطق مختلف پاکستان رخ داده با ملت و دولت پاکستان اظهار همدردی می‌کنیم و امیدوارم که مردم پاکستان به یاری خدا این مصیبت بزرگ را با موفقیت پشت سر بگذارند.

«افتخار عارف» شاعر برجسته پاکستان و رئیس سابق اکادمی ادبیات، «ثاقب اکبر» رئیس پژوهشکده البصیره و برخی دیگر از ادیبان پاکستانی اشعار خود را در وصف حضرت سیدالشهدا (ع) و کرامت اهل بیت عصمت و طهارت سرودند.

برخی از این شخصیت‌ها نیز طی سخنانی تاکید کردند: مکتب امام حسین (ع) مکتب حق جویی و حق گویی است و بسیاری از قیام‌های آزادی خواهان جهان در تاریخ از نهضت امام حسین علیه السلام نشات گرفت.

ارسال نظرات