۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۷۱۹۱۸۰
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

موکب اوقاف مازندران در سامرا/ توزیع روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم بین زائران

موکب اوقاف مازندران در سامرا/ توزیع روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم بین زائران
مازندران - حجت الاسلام حیدری با اشاره به برپایی موکب اوقاف استان در شهر مقدس سامرا گفت: این موکب روزانه بین دو هزار تا سه هزار وعده غذایی بین زائران اربعین توزیع می کند.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف امور و خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران مانند سال‌های گذشته در اربعین حسینی با برپایی موکب به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه موکب اوقاف مازندران برای پنجمین سال در شهر مقدس سامرا برپا شده است، افزود: سال نخست موکب اوقاف در شهر نعمانیه عراق برپا شد و سه سال بعد در شهر مقدس سامرا برپا شد که امسال با توجه به پشت سر گذاشتن کرونا بازهم شاهد برپایی موکب اوقاف در سامرا هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: موکب حضرت علی‌اصغر(ع) اوقاف مازندران از ۱۷شهریور ماه در سامرا برپا و در حال زائرین امام حسین(ع) خدمات‌دهی است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که موکب اوقاف مازندران امسال در کنار موکب اوقاف استان لرستان برپا شده است، ادامه داد: سامرا منطقه سنی‌نشین عراق است و برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت مقرر شد اقلام مورد نیاز موکب اوقاف مازندران از سامرا تهیه شود.

وی با بیان این که موکب اوقاف مازندران علاوه بر بحث پذیرایی از زائرین اقداماتی برای اسکان زائرین نیز در دست انجام دارد، افزود: حدود ۲۰ نفر از کارکنان اوقاف مازندران و خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان در موکب حضرت علی‌اصغر (ع) در شهر سامرا به زائران اربعین حسینی در حال خدمت رسانی هستند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که موکب اوقاف مازندران روزانه بین دو هزار تا سه هزار وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام بین زائرین اربعین توزیع می کند، ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه زائرین میانه شب به سامرا می‌رسند به جهت اتمام وعده غذایی شام با میان وعده‌ از زائرین اربعین پذیرایی بعمل می آید.

وی تصریح کرد: موکب اوقاف مازندران به صورت شبانه‌روزی سامرا فعال خواهد بود و آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حضور در شهر مقدس سامرا و خدمت‌رسانی به زائران حرمین عسگریین را افتخاری بزرگ برای مجموعه اوقاف دانست و گفت: موکب اوقاف مازندران تا دو روز پس از اربعین به فعالیت خود در سامرا ادامه می‌دهد تا به زائران حسینی که پس از اجتماع بزرگ اربعین به زیارت حرمین عسگریین مشرف می شوند، خدمات‌دهی کند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات