۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۱۹۵۵۸

شیطان حریف چه کسانی نمی‌شود؟

شیطان حریف چه کسانی نمی‌شود؟
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شیطان حریف سه گروه دائما ذکر خدا بر زبان دارند، از عظمت خداوند گریه و در سحرگاهان استغفار می کنند، نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین رفیعی طی سخنانی بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: از صفات بندگان قرآنی بر طبق آیات آخر سوره فرقان این است که آن ها در دل شب بیدار شده و با خداوند مناجات می کنند.

وی افزود: خواندن نماز شب واجب نیست بلکه مستحب است اما در قرآن کریم در هفت مورد به شب زنده داری و تهجد اشاره شده است و لزومی ندارد تمام رکعات نماز شب خوانده شود بلکه سه رکعت آخر هم خوانده شود کفایت می کند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هدف اصلی این است که انسان در دل شب یک تکلمی با خداوند داشته باشد و استغفار نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: طبق روایت شیطان حریف سه گروه نخواهد شد که عبارتند از کسانیکه دائما ذکر خدا بر زبان دارند، از عظمت خداوند گریه می کنند و کسانیکه در سحرگاهان استغفار می کنند.

رفیعی تاکید کرد: طبق آیات قرآن کریم کسانیکه در دل شب عبادت می کنند یک جایزه ویژه از طرف خداوند دارند.

وی افزود: طبق روایت نماز شب غضب خداوند را خاموش و انسان با این نماز مشمول رحمت واسعه الهی خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: چینش صفات بندگان نمونه در آیات آخر سوره فرقان بسیار مهم است چرا که از تواضع و فروتنی و مقابله با جاهلان به صفت سوم یعنی تهجد و شب زنده داری رسیده است.

وی افزود: چهارمین صفت انسان‌های قرآنی این است که همواره آن ها به یاد قیامت و معاد هستند و معادگرایی در زندگی آن‌ها جاری و ساری است.

رفیعی تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، تمام کسانی که منکر معاد هستند به خاطر شبهه علمی نیست بلکه به خاطر شهوت نفس و راحتی در انجام معاصی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: برای روز قیامت هفتاد اسم در قرآن ذکر شده است که نشان دهنده اهمیت موضوع است.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: یاد معاد کمک می‌کند انسان گناه نکند، انفاق کند، دروغ نگوید و به دنبال کسب و کار حلال باشد.

وی تاکید کرد: صفت پنجم این است که انسان‌های قرآنی اهل اعتدال هستند و هیچگاه در هیچ زمینه ای اهل اسراف نیستند چرا که تمام آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد به خاطر افراط و تفریط است.

ارسال نظرات