۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۱۹۸۵۶
نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد؛

ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره بین المللی غدیر در مازندران

ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره بین المللی غدیر در مازندران
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی غدیر در استان گفت: همگان وظیفه داریم نسبت به بزرگداشت غدیر و ولایت تلاش کنیم چون بدهکار این فرهنگ هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین اجلاسیه بین المللی غدیر و ترویج نهج البلاغه، از حضور گسترده مردم خوب ایران اسلامی و مازندران بابت حضور در حماسه اربعین حسینی تقدیر کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی غدیر به میزیانی مازندران افزود: همگان وظیفه داریم نسبت به بزرگداشت غدیر و ولایت تلاش کنیم چون بدهکار این فرهنگ هستیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مازندران افتخار پایه گذاری نخستین حکومت شیعی را دارد، گفت: مردم مازندران میزبان برگزاری اجلاسیه شکوهمند غدیر هستند و باید برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم از همه ظرفیت های موجود بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه برگزاری کنگره غدیر و نهج البلاغه به میزبانی مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: همه نهادها و متولیان امر باید برای برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد بزرگ دینی و فرهنگی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا تشنه بهره گیری از معارف غدیر است، تصریح کرد: بحران های امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از پیام غدیر است.

امام جمعه ساری، غدير را هویت و شناسنامه شیعه دانست و با بیان این که بدون غدیر از مسیر صحیح منحرف خواهیم شد، خاطرنشان کرد: ولايت زيربناي يك حكومت ديني و الهي است و اين ولايت فقيه است كه حلقه اتصال ما به امامت و پروردگار محسوب مي‌شود و بدون آن جامعه ديني به تكامل و هويت نمي‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غدیر با انقلاب اسلامی هر روز در جهان گسترش می یابد، گفت: جهانی شدن فرهنگ غدیر موجب عصبانیت دشمنان اسلام ناب شده و آنها را به تلاش برای خدشه دار کردن اسلام حقیقی وا داشته است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات