۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۱۹۸۸۵
مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر مطرح کرد؛

رسالت حوزه؛ روشنگری، آگاهی بخشی، تبیین و ترویج ارزش ها

رسالت حوزه؛ روشنگری، آگاهی بخشی، تبیین و ترویج ارزش ها
فلاحی نیا با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید در خدمت ولایت و نظام باشند، گفت: رسالت خطیر حوزه روشنگری، آگاهی بخشی، تبیین و ترویج ارزش ها و هدایت صحیح جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، آرزو فلاحی نیا، ظهر امروز در جلسه ای که با حضور اساتید و کادر در راستای بررسی مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و  آغاز سال تحصیلی، گفت: روحیه جهادی، مساعی و اهتمام اساتید در شاگرد پروری برگرفته از مکتب ائمه معصومین(ع) است.

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر افزود: همانطور که شناخت شاگرد از اساتیدی که شاگرد توفیق تلمذ از محضر آنها را داشته ممکن است، شناخت اساتید هم از روی شاگردان ممکن است و استادی موفق هستند که توفیق شاگردپروری دارد.

وی با بیان اینکه حوزه باید انقلابی باشد، عنوان کرد: اساتید حوزه علمیه در تربیت طلاب ولایی و انقلابی خوش درخشیدند.

رسالت تدریس در حوزه علمیه امانتی از معصومین است

فلاحی نیا با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید در خدمت ولایت و نظام باشند، بیان کرد: رسالت خطیر حوزه علمیه روشنگری، آگاهی بخشی، تبیین و ترویج ارزش ها و هدایت صحیح جامعه است.

وی با بیان اینکه رسالت تدریس در حوزه علمیه امانتی از حضرات معصومین(ع) است، گفت: باید با ثمنی بالاتر از جان از آن صیانت کرد.

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر یادآور شد: یک طلبه وقتی می تواند در جامعه خوش بدرخشد که توانمندی علمی و اخلاقی داشته باشد، فقه و عرفانی که برگفته از مکتب حضرات معصومین(ع) هستند، فقه اگر طعمی از عرفان را نچشد بیهوده است وعرفان نیز اگر طعمی ازفقه را نچشد سرابی بیش نیست .

وی از اساتید به عنوان الگوی طلاب یاد کرد و گفت: نتیجه کار اساتید در تربیت طلابی مؤمن، انقالابی و کارآمد، در هر حوزه در متن جامعه محسوس است.

فلاحی نیا بیان کرد: اساتید با پیروی از سنت اهل بیت(ع) تلاش کنند طلابی تربیت نمایند که با نقش آفرینی در عرصه علمی، فرهنگی و تبلیغی و انجام رسالت طلبگی خویش بتوانند عرصه بر دشمن تنگ کنند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات