۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۷۱۹۹۴۰
آیت‌الله رئیسی در دیدار نخست وزیر ارمنستان:

ایران بر احترام به حق حاکمیت کشورهای منطقه تأکید دارد

ایران بر احترام به حق حاکمیت کشورهای منطقه تأکید دارد
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران بر حفاظت از مرزهای دوجانبه و بین‌المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها و جلوگیری از هرگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه تأکید دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در چهارمین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان که در محل اقامت رئیس‌جمهور انجام شد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر حفاظت از مرزهای دوجانبه و بین‌المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها و جلوگیری از هرگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه تأکید دارد.

آیت‌الله رئیسی راه‌حل مشکلات فیمابین آذربایجان و ارمنستان را مذاکره و گفتگو دانست و افزود: همچنان‌که در اجلاس شانگهای نیز تأکید کردیم، منطقه تحمل هیچ جنگ جدیدی را ندارد.

رئیس‌جمهور، مرزهای مشترک ایران و ارمنستان را مرزهایی تاریخی برشمرد و گفت: لازمه ارتقای همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، حفاظت از این مرزهای مهم و راهبردی است.

در این دیدار نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت: ما از تمام اراضی و سرزمین خود محافظت می‌کنیم و در مقابل هر توطئه‌ای با هدف جدا کردن ایران و ارمنستان از یکدیگر، می‌ایستیم.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین از مواضع روشن و صریح ایران در حمایت از حفظ تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی کرد.

ارسال نظرات