۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۷۲۰۰۶۱
سردار چهارباغی:

خدمت مسئولان به مردم جهاد فی سبیل الله است

خدمت مسئولان به مردم جهاد فی سبیل الله است
اصفهان - سردار چهارباغی گفت: خدمت مسئولان به مردم جهاد فی سبیل الله و کوچکترین بی‌تفاوتی به مردم خیانت بزرگی به دین و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردارمحمدرضا چهارباغی در همایش ملی سردار بی سر که در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد، گفت: دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی جبهه حق علیه باطل با عملیات مختلف مانند طبس همه کار کردند تا انقلاب شکست بخورد و زمانی که موفق نشدند، صدام را تا دندان مسلح و روانه مرز‌ها کردند.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های بعثی برای برگزار کردن جشن پیروزی در تهران آماده شده بودند، افزود: با ورود ارتش بعثی شهر‌های ایران را یکی پس از دیگری تصرف و به نزدیکی دزفول، اهواز و اندیمشک رسیدند و پیش قراولان صدام سراغ جاده تهران را می‌گرفتند و اعلام کردند چند روز دیگر جشن پیروزی را در تهران خواهیم گرفت، اما با فرمان امام راحل به عقب رانده شدند.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در عملیات فتح المبین و بیت المقدس ۳۷ هزار اسیر از عراق گرفتیم و بیشترین تجهیزات توپخانه، تانک و اسلحه را از این ارتش به غنیمت گرفتیم و پس از آن با عملیات‌های طریق القدس و ثامن الائمه عراق به مرز‌های کشورش بازگشت.

سردار چهار باغی با بیان اینکه تمام دنیا در جنگی نابرابر بر علیه ما بودند، اظهارداشت: آزادگان سرفراز ما سال‌ها زندان‌های عراق را تحمل و سر تعظیم برابر بعثی‌ها پایین نیاورند و این مقاومت بسیجی‌هایمان افتخاری بزرگ برای انقلاب بود و شهدا و خانواده شهدا نگذاشتند کشور به دست بعثی‌ها بیفتد.

وی با بیان اینکه کشور ما امروز تحریم نشده است گفت: ایران اسلامی از همان ابتدای انقلاب تحریم بود و زمانی که عراقی‌ها با موشک تهران، اصفهان، دزفول و اهواز را می‌زدند مردم شهر‌های ما بر روی خاک‌ها و خرابه‌ها رفته می‌گفتند موشک جواب موشک، اما متاسفانه موشکی در کار نبود.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: این عظمت شهدا است که جبهه مقاومت، حزب‌الله، حشد الشعبی و دفاع وطنی در سوریه تشکیل شده و دشمنان می‌بینند که بسیجیان و مسلمانان را نمی‌توانند محدود کنند.

سردار چهار باغی گفت: دشمن می‌خواست بشار اسد را برای ضربه زدن به ایران از بین ببرد و با تشکیل داعش و نیرو‌های مسلح به عراق آمد، اما حاج قاسم سلیمانی یک شیرمرد از نسل فرماندهان هشت سال دفاع مقدس مانند شهید همت، خرازی، صیادشیرازی و باکری قد علم کرد و مقابل دشمن در سوریه و عراق ایستاد.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس واژه‌ای داشتیم به نام شیران روز و زاهدان شب که حاج قاسم مصداق این جمله بود و در روز مانند شیری در مقابل دشمن و در شب زاهد الله بود.

وی افزود: در شهر حلب ۱۵ روز در محاصره کامل دشمن بودیم و شهید سپهبد سلیمانی می‌توانست با بالگرد از محل خارج شود، اما از محاصره خارج نشد و تا پایان محاصره کنار نیرو‌ها ماند.

سردار چهارباغی تاکید کرد: امروز مسئولان هر خدمتی به مردم کنند جهاد فی سبیل الله است، زیرا تمام شهدا به عشق مردم به شهادت رسیدند و کوچکترین بی‌تفاوتی به مردم خیانت بزرگی به دین و انقلاب است و مسوولان در هر لباس و مسوولیتی باشند، بدانند حاج قاسم چشم فتنه را در سوریه و عراق درآورد یعنی داعش که از تمام دنیا تشکیل شده بود را از بین برد.

وی افزود: اگر به سوریه و عراق نمی‌رفتیم باید در همدان، اهواز و کرمانشاه با داعش می‌جنگیدیم، اما برخی نمی‌فهمند که با کمترین هزینه امنیت را به کشور دادیم، زمانی که جنوب و شمال حلب آزاد شد حاج قاسم گفت، باید به سمت شرق برویم و دیرالزور، بوکمال و تدمر که بخش وسیعی بود را آزاد کنیم تا راه زمینی تهران، بغداد و دمشق باز شود و اینگونه شد.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ترامپ فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت از هم می‌پاشد، اما اشراف عملیاتی نداشت و حاج قاسم را ناجوانمردانه در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

سردار چهارباغی گفت: پیکر مطهر حاج قاسم داخل خاک نرفته بود که پایگاه عین الاسد به صورت فنی و تخصصی موشک‌های ایرانی قلب آمریکایی‌ها را زده و ابهت آن‌ها را فروریخت و ترامپ چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت، زیرا هیچ غلطی نمی‌توانست بکند.

وی ادامه داد: احسنت به مردم ایران اسلامی که در این شرایط سخت اقتصادی مقاومت کردند، زیرا هرکشوری در هرکجای جهان این همه تحریم می‌شد، حتما کشور ساقط شده بود، اما مردم ایران مقاومت کردند و با حداقل‌های زندگی با دشمن مقابله کرده و پیروز شدیم و حاج قاسم عظمتی بزرگ ایجاد کرد و برای همین رشادت‌ها است که امروز از جمهوری اسلامی ایران با عظمت یاد می‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات