۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۷۲۰۲۱۲

جزئیات تازه از مسابقات بین‌المللی قرآن کویت

جزئیات تازه از مسابقات بین‌المللی قرآن کویت
فهد الجنفاوی یک مسئول اوقاف کویت جزئیاتی از یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه قرآن کریم کویت را که از بیستم مهر در این کشور برگزار می‌شود، اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، فهد الجنفاوی معاون امور معارف اسلامی و قرآن کریم وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت جزئیاتی از یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه کویت را اعلام کرد.

رشته‌های مختلف یازدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن در کویت

الجنفاوی در اظهاراتی گفت: این مسابقات از دوازدهم اکتبر(۲۰ مهر) طبق آئین‌نامه ویژه آن آغاز می‌شود و رشته‌های این دوره رقابت‌ها شامل حفظ قرآن با قرائات دهگانه است که این رشته وجه تمایز جایزه بین‌المللی قرآن کویت با دیگر مسابقات بین‌المللی است.

او از جمله دیگر رشته‌های مسابقه را حفظ کامل قرآن، انتخاب بهترین صوت‌ها در قرائت، رقابت حافظان کوچک در رشته حفظ کامل قرآن و همچنین رشته فنی مربوط به انتخاب بهترین تولیدات و انتشارات در خدمت به قرآن کریم معرفی کرد.

این مسئول کویتی با بیان اینکه جایزه بین‌المللی قرآن کویت به دنبال ارتقای تمام جنبه‌های فنی قرآن کریم است، تأکید کرد: کشور کویت توجه زیادی به امور قرآنی در تمام سطوح دارد و برگزاری مسابقات پیش رو تحت اشراف امیر کویت بهترین گواه بر حمایت این کشور از روند حفظ قرآن و تشویق و اکرام حافظان آن است.

وی افزود: جایزه قرآن کویت در طول ۱۰ سال گذشته از عمر آن به دستاوردهای متعددی دست یافته است که آن را در بین دیگر مسابقات بین‌المللی متمایز کرده و مهمترین وجه تمایز آن وجود رشته‌های ممتازی است که در سایر رقابت‌های بین‌المللی یافت نمی‌شود.

اهداف کویت از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن

جمال الجلاوی، وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت هم ماه گذشته با اعلام برگزاری این دوره از مسابقات با نظارت شیخ نواب احمد جابر الصباح، امیر کویت گفت: مسابقات قرآن جایزه کویت با هدف آشنایی امت اسلامی و عربی با قرائات قرآنی و تشویق جوانان به حفظ قرآن و مطالعه علم قرائات برگزار می‌شود.

وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت، معرفی برترین‌های قرائت در سطح کشورهای جهان، ایجاد روحیه رقابت مثبت در حفظ قرآن و تشویق به صرف زمان بیشتر به حفظ و تلاوت را از دیگر اهداف این مسابقات خوانده بود.

نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کویت

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان، سه حافظ کل از کشورمان در این رویداد حضور خواهند یافت.

ارسال نظرات