۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۲۰۲۱۸

افزایش تهدیدهای راست افراطی علیه مسلمانان در فرانسه

افزایش تهدیدهای راست افراطی علیه مسلمانان در فرانسه
در پی تهدید یک شهروند سالخورده و عرب‌تبار فرانسه از سوی گروه‌های راست افراطی، کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به افزایش نژادپرستی در فرانسه علیه مسلمانان هشدار دادند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، انیس العلوی از فعالان سیاسی حامی امانوئل ماکرون، تصاویری را در حساب کابری خود در توئییتر منتشر کرد که بر مبنای آن گروه‌های راست افراطی در استان لیون فرانسه، پدر ۶۰ ساله او را به شیوه‌ای نژادپرستانه تهدید کرده‌اند. در یکی از نوشته‌ها آمده است به‌زودی از اعراب [و مسلمانان] خواهیم خواست، چمدان‌ها یا تابوت‌های خود را آماده کنند.

علوی افزود: هیچ‌کسی را مهربان‌تر و صادق‌تر از پدر ۶۳ ساله خود ندیده است اما اینک او به شدت غمگین است و از شدت اندوه به ندرت منزل خود را ترک می‌کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تهدیدهایی را که متوجه پدر انیس شده بود، محکوم و خاطرنشان کردند: با توجه به این وقایع، استان لیون در مسیر تبدیل شدن به نژادپرستانه‌ترین استان در فرانسه قرار دارد.

برخی دیگر نیز تأکید کردند: آزار و اذیتی که جامعه عرب و مسلمان در فرانسه با آن مواجه است، به دلیل دست‌کم گرفتن خطر جناح راست افراطی و جدی نگرفتن تهدیدهای این جناح برای توسل به خشونت است.

لیون پایگاه سازمان افراطی «نسل هویت» است که مقامات فرانسوی سال گذشته به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی، حکم به انحلال آن دادند. این اقدام دولت از سوی احزاب راست‌گرا و در رأس آن جبهه ملی به رهبری مارین لوپن محکوم شد.

سازمان «نسل هویت» ادعا می‌کند این گروه از جوانانی تشکیل شده است که مخالف افزایش مهاجرت به فرانسه هستند و از هویت فرانسوی دفاع می‌کنند. این امور همواره دستاویزی برای حملات علیه مسلمانان و مهاجران از سوی گروه‌های راست افراطی بوده است.

ارسال نظرات