۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۲۰۳۸۸

نشست معاونان تهذیب استانی حوزه در همدان برگزار می شود

نشست معاونان تهذیب استانی حوزه در همدان برگزار می شود
بیست و سومین نشست از نشست‌های فصلی معاونان تهذیب مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان‌ها در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ مهرماه در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بیست و سومین نشست از نشست های فصلی معاونان تهذیب مراکز مدیریت حوزه های علمیه استان ها در تاریخ 20 تا 23 مهرماه در استان همدان برگزار می گردد.

در این سلسله نشست ها که با هدف هماهنگی معاونان تهذیب استانی با راهبردهای تحولی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه برگزار می شود، در هر فصل به بررسی چرایی، چیستی و چگونگی یک راهبرد تحولی پرداخته می شود و موضوع این نشست «رسالت اجتماعی حوزه و طلبه» است که به بحث برون گرایی مدارس علمیه و نقش آفرینی طلبه در چهار مقیاس درون مدرسه، بیرون مدرسه، بینا مدرسه و فرا مدرسه(سطح استانی و ملی) می پردازد.

در این بحث بر ضرورت امتداد خودسازی فردی در مقیاس جامعه سازی و تمدن سازی تأکید می شود و غایت مطلوب اخلاق و معنویت را راهبری تربیتی در سطح جامعه می داند. مسئولیت پذیری اجتماعی بستری برای تربیت فردی است و اخلاق و معنویت عصر امام خمینی ره اقتضای برون گرایی و اثرگذاری اجتماعی دارد.

در این نشست ضرورت و چگونگی برنامه ریزی مدارس علمیه نسبت به مشق مسئولیت پذیری طلاب و اهتمام به مسائل محیطی و نیز تربیت و تحصیل بر محور پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب مورد بررسی و تبیین قرار می گیرد.

ارسال نظرات